Glamour-liv?

Nu ska jag döda myten för alla er som tror att kändisar lever glamour-liv.
Lyssna på det här.
Marko säger att han ska ha en spelning på Silja Line.
Jag tänker: "Å va trevligt,härligt med en kryssning, god mat, skön livemusik och bara softa".

Inte nog med att typ 50 båtar sitter fast ute på östersjön pga av svår ischock.

(Är detta havet, månen eller en landsväg?)

Vi kommer iväg 2 timmar sent. Bandet innan Marko och hans körtjej håller på att sound-checka i en evighet. Våra planer om en lugn och skön middag före deras gigg börjar gå i stöpet... :(, jag är vrålhungrig!
När vi sitter och väntar och väntar och åter väntar kommer några vakter och berättar att det kan bli lite stökigt på denna kryss då 700 av passagerarna är 18-23-åringar. Marko räknar med enkel matte..."dem var 8 bast då jag gjorde debut.." Mkt riktigt. Resterande 1200 passagerare är barnfamiljer....jippi..
Marko och Sanna får tillslut göra sitt soundcheck och vi beger oss till A la carten för att avnjuta en middag...dock inte i lugn och ro. Här blir jag påmind om att jag inte åkt på kryss med "arbetande" pojkvän utan med Markoolio. "Ey Markoolio" hörde man var tredje sekund. Vi blir självklart placerade ut med gången på restaurangen så att barnfamiljer lätt kan luta sig över räcket och konstatera att det faktiskt är Markoolio som sitter där och äter. Lite fotning och autografskrivande över mig hann han oxå med mellan tuggorna...charmigt..

Så min kryss som skulle bli lugn och skön blev verkligen bara LUGN,inte skön, lugn och tråkig. 
Resten av resan blev av i hytten...kul-verkligen jättekul. En yta på typ 15kvadratmeter, panik!
Dessutom blev även vi såklart fast ute på Östersjön på vägen hem. Vi skrek verkligen av lycka..eller inte.
En 24-timmars kryssning blev en dryg 48-timmars. Fy fan för att sitta i cell... jag skulle krevera.
Så jag ska aldrig göra ett så pass olagligt brott att jag måste avtjäna mitt liv i en cell, never ever. Jag ska heller aldrig bli Känd. Känd=fången.

P.s Lite sarkasm i det hela men dock mkt sanning.
Bitter? -Nej jag är inte bitter.. ;)
D.s


Kommentarer
Postat av: faster cc

ha ha ha...kul skrivet ;)

Såg du inte Sarah o alla hennes glada kompisar? Om inte annat så var de säkert dem du hörde ;)



Kram kram

2010-03-07 @ 10:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0