PT-kampen omgång 3.

Nu är vi inne i v 3 av 8 och saker och ting börjar äntligen ta form och falla på plats.
Det är först nu som jag valt att börja blogga om denna omgång då det är nu som den intressanta resan startar. From nu kan det bara bli bättre, och det kommer det bli.

Största utmaningen för Kenny är definitivt kosten, att hitta ett naturligt flow och regelbundenhet har varit det krångligaste. Men med lite påminnelse-sms- från mitt håll börjar det falla på plats kring frågor som vad? när? hur?. Allt handlar egentligen om en extra gnutta diciplin och ansträngning.

De första 2v har vi till största del ägnat oss åt teknik och grundträning då Kenny är total nybörjare vad gäller gym/styrketräning. Tidigare träningsformer som tennis och fotboll har mest legat på korpen-nivå och utövats i lite mer "kulhetssyfte", ett sätt att umgås med vänner och röra på sig.

Att få Kenny i superform under en så pass kort tid som 8v kommer bli en utmaning för mig som tränare, men jag tvekar inte en sekund på att vi tillsammans kommer nå mycket goda reslutat. Gick det med Marko ska det även gå med Kenny. Nu är vi som sagt igång på riktigt och jag känner att det är NU vi kan börja klättra upp på högre nivåer och köra med en högre växel.

Jag tror inte Kenny riktigt har förstått vad som egentligen väntar här framöver..
Tur han e vän med Marko som ständigt är där och påminner..."vänta du bara.."
Håll i er, nu släpper vi på handbromsen! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0