Utmaningar och strävan mot mål.

Utmaningar ger oss erfarenhet och något att sträva mot.
Jag är en tävlingsmänniska in på bara benet.
Adrenalin är härligt (ur posotiv synvinkel).
Kicken får du då du lyckas och når ditt mål.


Hur ska man nå sitt mål/önskan?
-
sikta mot stjärnorna..

Utmaningar kan definieras på många olika sätt.
Den tiden jag befinner mig i nu är tex i sig en utmaning.
-att finna min plats i en ny livsstil
-att "våga" acceptera att vissa lägen är som de är, trots att det känns ovant.
-att "våga" låta det ta tid, att prova mig fram, lita på mig själv och inte bara lyssna till alla andra.
(
självklart krävs kunskap i det man provar sig fram i ,i mitt fall finns utbildningar i kost, människan, människokroppen och träning. Man får inte vara dumdristig och ge sig in på okänd mark, då kan det kosta mer än det smakar.)


För att jag ska nå mina/mitt mål på enklast sätt delar jag upp det små delmål,då blir vägen mot målet mindre jobbig och man får fler små utmaningar på vägen att klara av, vilket leder till mer motivation.
Det som alltid ska finnas med i bakhuvudet är: Testar man sig inte fram vet man heller inte om det är rätt eller fel.
Känns något fel på vägen backar man tillbaka-det är så man lär sig, bara man tar det i små steg, är öppensinnad och lyhörd på reaktionen av utförandet.

Kom ihåg!
Allt fungerar inte på alla.
Lär dig förstå din kropp, signaler och dina förutsättningar.
Det som fungerar för mig/på mig är kanske helt fel för dig.
Vi har alla olika bakgrund som behövs tas hänsyn till.

Ser du till att fokucera på just det du behöver i din vardag för att må bra och nå ditt mål kommer du också få bästa resultat och inte behöva slita onödigt mycket på vägen dit.

 
Tänk på:
- Sätt upp ett rimligt mål och dela upp det i mindre små.
- Hitta ett sätt att ta dig fram på som genomförs med glädje och motivation.
- Hitta inspirationskällor
- Gör det med måtta
- Bjud in din omgivning att delta.

Men viktigast av allt.
Hitta ett sätt som funkar för DIG och låt det få ta tid. (även om det ibland är svårt ;)

Mot högre höjder!


Kommentarer
Postat av: Anita

Du är så pedagogisk och klok, vi saknar dig i gymmet!!!

2010-10-27 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0