Ett avbrott i vardagen

Efter en dag med Totti uppmärksamhet riktad mot en bestämd dam var mina energidepåer låga, urtömda och trötta. Trots att tröttheten slet i mig beslöt jag mig för att pallra mig iväg mot huddinge och en kväll med gamla tjejgänget som var planerat sedan en tid tillbaka.

Samtidigt som jag föna, platta håret, sminka mig och klädde mig försökte jag hålla Moas humör någorlunda glatt. Hade hon fått bestämma skulle jag fått nöja mig med fett stripig hår uppsatt i en skitig hårsnodd, mjukisbrallor och tofflor till kvällen. Men tji fick hon, tur man e van vid många bollar i luften och ett skarpt fokus framåt.

På med björndressen, plats i babysittern, in i bilen och på med fläkten på högsta så är hon tyst och så får hon sätta sina små ivriga hjärnceller i fullt arbete till att fundera över vad det är som låter och varför. Medans han jag plocka ihop diverse babygrejjer som skulle med till farmor som var räddare i nöden att rycka in i en timme som var tidsskillnaden på mig och marko. Jag åker, han kommer hem, familjeliv va?! ;).

Efter avlämning var det hopp in i taxi för att möta upp två stresspellar till för gemensam middag hos lisa, det fiöck bli hämtmat iform av thai, med gott rött vin till var vi hemma. Har ni inte testat "zin zone" är det hög tid att ni gör det. Farligt gott och Passar till det mesta.
Trots stress hann vi med melodifestivalen innan vi rullade vidare. By the way var Danny överlägset bäst enligt min mening,het kandidat till att ro hem hela skiten I think.

Väl ute på lokalhaket som jag inte besökt sedan jag flyttade från huddinge för drygt...jättemånga år sedan fick jag nästintill ställa mig frågan "hur gör man när man är ute?"
Hittade dock ganska snabbt till dansgolvet i vanlig ordning.
Ja jag håller i en öl men nej, jag dricker inte öl, aldrig gjort och kommer aldrig lära mig hur mkt jag än provar.

Bad syster då hon skulle beställa dricka att jag gärna ville ha någon torrare variant av cider då jag har v Idogt svårt för de söta sliskiga. Ja, då kom hon med en "sol" och sa "det här var det närmsta en torr cider dem kunde erbjuda". Jaha, det var bara till att le och se glad ut, tur jag hade två Ölfantaster vid min sida som gladeringen hjälpte till ;)

Kvällen var i det stora hela mkt lyckad. Är glad jag gjorde en liten avstickare i min annars så rutininrutade vardag.
Nu har jag laddats upp med lite ny energi.
Gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0