Kroppen

Den talar oftast om för dig om du har ont eller om något inte stämmer i systemet, om du är glad, virrig, snurrig,stressad, lugn, kär, harmonisk, euforisk eller förbannad.
Den ger dig en feeling om att känna dig stark, svag, stel eller rörlig, gammal eller ung.
Skvallrar om du är smal, tjock, muskulös, lång eller kort. Den signalerar om du är törstig, varm eller kall. Om du är hungrig- på vad, när och hur.
Allt detta tar vi in och registrerar med hjälp av våra 5 sinnen.
Hörsel
Smak
Lukt
Syn
Känsel

Mina sinnen talar väldigt tydligt språk till mig då något känns bra respektive dåligt.
Dock är jag lite sämre på att lyssna ibland..jag hör men vill väl kanske inte alltid lyssna.
Men igår och som så många andra dagar tillbaka senaste månaden lyssnade jag.
Jag åt, åt, åt...och åt -salt, surt, fett, sött, hårt, mjukt...ja allt, men ändå skrek kroppen efter mer.
Detta har fått mig (och även andra..) att ibland fundera över vart all mat jag stoppar i mig tar vägen!?
Antagligen går den in, springer ett varv,lämpar av lite matnyttigt till motorn för att sen komma ut igen, och det tackar vi väl för ;)
Systemet fungerar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0