Rörigt värre

Igår eftermiddag hade jag planerat allt in i minsta detalj.
Jag skulle ha en skön lugn förmiddag på mörkö med häng framför tv:n med skidåning som underhållning. Check.
Jag skulle åka från ön lagom runt 14.00 så att jag hann till andra sidan stan (hem) för att där hinna avverka ett träningspass medans Moa hälsade på Farmor. Först skulle jag bara slänga in hundarna i hemmet och det var här kaoset började..problem 1.

Dörren är låst, ingen nyckel, ingen nyckel innebär ingen öppnad dörr, jag kommer inte in. Utelåst. 
Marko är på teatern och kommer inte hem förrän 4timmar senare, hinner tänka många svordommar här..
Som tur är e jag ganska lugn trots allt för att jag har träningsprylar i bilen, så jag bestämmer mig för att åka och lämna Moa (och hundarna då oxå..) som planerat till farmor.
Rotar fram träningskläderna....men var är träningsskorna? f*n, problem nr2 uppstår. Inte så passande att strosa runt i kängor på gymmet, och att gå i strumplästen gör man inte heller.
Vändningen.
Sneglar ner på passargerargolvet och får syn på Markos träningsskor, perfekt! Räddad.
När jag parkerat bilen utanförgymmet dyker tanken upp. "Måste ju käka nåt efter träningen", är ju lixom ganska många timmar tills Marko kommer hem OCH! här kommer problem nr3.
Inte ett öre på fickan. Av någn underlig anledning har jag lagt ur mina kort med plånbok i en annan jacka...såklart. Bubblar till lite fler svordommar, även några nya bye the way. Slänger ett öga över axeln i baksätet, ser att Marko glömt kvar en bag sedan han var ute och reste sist för några dagar sedan.
Yes! Hittade en sketen ihopknyckad peng, en tjuga! 



Tror ni jag blev glad!? Skoja inte!
Ibland får man tacka Marko för att han har noll koll på sina växelpeningar :)
Tänk vad något så litet som man för stunden inte har som sedan helt plötsligt dyker upp kan göra en, haha vad roligt livet blev bara sådär :)

Efter ett konstigt nog riktigt bra pass på gymmet trots förstora skor och kaotisk em fick jag mitt återhämtningsmål till slut iform av min banan och Pucko. Hade jag velat hade jag fått dubbelt upp för tjugan, en tjuga kan räcka riktigt långt ibland ;)
Bananen slank snabbt ner men Puckon drog jag mig inte för att njuta lite extra av.


 
Allt gott, slutet gott.

Kommentarer
Postat av: liza

du är iaf gullig med din nya bananmössa , tur det ordnade sig med allt :O)

2011-03-01 @ 22:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0