Stark starkare..

Två tröga månader har förbytts till styrka och motivation.
Det är de där 2 första månaderna som tar emot och är tunga, jag förstår alla som har svårt att komma igång då det bara känns trälgt, tråkigt och jobbigt. Men jag har sagt det förr och säger det igen, det gäller att vara bestämd och ge sig tusan på att ta sig över den magiska gränsen. När du väl nått dit kommer den ordentliga knuffen i ryggen, med den resultaten och känslan av att bara vilja mer mer mer, mao du får känna på motivation och vilja att fortsätta mot högre höjder.

Resultat och mål i form av en vältränad hälsosam kropp når man inte med lite sporadisk träning och med halvbra käk, utan med beslutsamhet och envishet. Resultaten kommer med hård, seriös OCH ROLIG träning samt med återhämtning, dvs med vila och bra kost.

Då jag fortf ammar en del vill jag undvika konstgjorda prylar i form av pulver och halvfabrikat som återhämtningsmål efter träning.
SÅ, min återhämtning består av hederlig "pucko" med banan.



Funkar det? Ja, Precis lika bra som en proteinshake fungerar det.
Proteinpulvret som finns att köpa utvinns just av mjölkproteinet, så varför skulle inte vanlig mjölk/chokladmjölk fungera på samma vis?
Dock får du kanske dricka ganska mkt mjölk för att uppnå den mängd protein som en portion pulver innehåller och väljer du "pucko"målet får du i dig lite fler kalorier och kolhydrater, (VILKET HAR MINDRE BETYDELSE DIREKT EFTER TRÄNING DÅ DU TÖMT DIG PÅ ENERGI OCH ÄR I BEHOV AV SNABB ENERGI DIREKT IN TILL MUSKLERNA FÖR REPARATION OCH ÅTERHÄMTNING, DVS OM DU TAGIT I ORDENTLIGT.)  men du slipper sötningsmedel och å andra sidan räcker detta "pucko"mål alldeles utmärkt som snabb återhämtning DIREKT efter avslutat pass innan det riktiga större och mer proteinrika återhämtningsmålet intas i hemmet.

Snabbt GOTT enkelt och billigt.
En tyckes- och smaksak, men värt att fundera över.

På mig funkar det.
Jag känner mig stark och mår bra. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0