Tristess, ge mig vår!

ok, jag må ha många bollar i luften och kunna ha förmågan att fördriva tid, men nu har jag kommit till en återvändsgränd, ett läge då allt känns...hopplöst..eller ja, kanske mer tråkigt.
Jag har ledsnat på att vara hemma, se samma väggar, samma kvislor i parketten, duka fram samma porslin, kräla omkring på samma mattor och leka med samma leksaker dag in och dag ut.
Dessutom har alla mina sidoprjekt tagit rast eller nåt(?!) , dem är inte borta, utan dem har snarare nystats in i varandra så att jag inte ens orkar reda ut vad som är vad och vad jag tänkt.

(Ser ni alla mina ljusa ideer som inte kan komma till sin rätt.. mmm ;)

Och detta promenerande. Jag kan varenda sten, vartenda träd och vet exakt vart djuren gillar att kissa för det är samma gula fläckar på samma gula snöhögar på samma ställe, varje dag.. jo det är sant...nästan, men jag skulle på riktigt kunna gå dessa promenader med bindel för ögonen och trots det klara mig från dikes-krasch.

Dagarna bara svischar förbi utan att jag gjort ett jota...känns det som.
Det rutinmässiga bara är och görs men sen då? Vad gör mammor på dagarna förutom alla rutiner man lärt in med bebis? Öppna förskolan ska vi ptill här i dagarna har jag tänkt, kanske det kan få mig på lite bättre humör och bättre känsla.
Att fika vet jag att många mammor gör men jag är ingen fikatejej, så att hänga på stan med en latte i handen...naj.

Många sitter nog och tänker, "men coola ner, njut av babytiden.."
Jag njuter, i fulla drag, men jag är också en rastlös kreativ själ och rastlösa kreativa själar behöver omväxling och tidsfördriv på sidan om- stort som litet spelar ingen roll, bara man får "göra".

Jag har ju massor jag skulle kunna göra...det ligger ju på kö och väntar på att bli fixat och pillat med men var är motivationen till att nysta upp kaoset!? Haallåååå...
Får sätta lappsystem på inkomna tankar och ideer som står på tur.
Så får det bli.
En sak i taget.

Jag behöver nytänk, tid, ny inspiration, motivation men ffa NY VÄDERLEK.
Ge mig bar mark och lite sol, bara det skulle underlätta och göra underverk!
Man skulle tex få lite "wow-känsla" på sina promenader...no more gula snöhögar lixom. ;)
Over and out.

Kommentarer
Postat av: Susanne Berglund

Jessica, jag har tänkt tanken flera gånger att fråga dig detta, men har inte tagit mig för.

Min sambo, Johan, han skulle minst sagt behöva lite inspiration till sin träning just nu. Han testade i höstas att köra samma sak som din kille gjorde, så han följde träningsrutinerna som kom ut i fitnesstidningen (i mångt och mycket iaf), men det bet inte riktigt på honom.



Och nu när jag läser ditt blogginlägg tänkte jag att jag kan hjälpa dig lite på traven att hitta något nytt att göra(inte helt nytt kanske, men ändå;)).

Om du känner att du har ork och lust vore det superduperkul, framförallt för Johan!



Kul att läsa om att du har det bra!

Kram Susanne

2011-02-08 @ 14:24:49
Postat av: Anonym

Vad roligt att du hittat hit :)och ja, visst skulle jag kunna hjälpa honom på traven med träning och nå sina mål,men det ligger en del arbete bakom resultaten med Marko, lika så en del förarbete om man verkligen ska nå dit man vill och tänkt.

Har fått en del förfrågningar via mail och kommer även starta upp en grej här på bloggen, dock fortf lite hemligt ;), men det kommer troligtvis att ge inspiration för den mest omotiverande som verkligen behöver en spark i baken. :)

Mammaledigheten är en heltidstjänst :), tro mig, så visst finns det att göra men som du förstått blir man i långa loppet lite frustrerad och klättrar på väggarna om man e som jag. Speciellt då saker och ting just nu blir samma samma samma och man vill så mkt mer. Gäller bara få till det, det är bara en av alla perioder som man ska igenom här i livet, så allt löser med tiden ;)

Men som sagt, vi kan diskutera vidare ang Johan via mail så ser vi vart vi landar.

Kul at höra av dig!



Maila lite info till mig (lite bakgrund och nuvarande fysisk status osv) på [email protected] så mailar jag tillbaka.



Kram

2011-02-08 @ 23:07:29
Postat av: Jessica

Jag rättar mig själv, "omotiverade" "löser SIG" och "att".. lite bättre stavat så. Blir lätt lite fel då det går för fort :D

2011-02-08 @ 23:12:16
Postat av: wolfgang P

Dags för tävling kanske???/Wolfgang P

2011-02-09 @ 06:59:23
Postat av: jessica

haha.. ja du, träningen börjar ge resultat nu..så kanske behövs en ordentlig målsättning snart igen.

Kommer strax upp ett inlägg om formen, helt ok ;)

Hoppas du ligger i med dipsen, snart sommar, det vet du va!? B)

2011-02-09 @ 17:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0