Challenge "Step by step"

Känner du att du behöver en omstart, bli starkare, uthålligare, gladare, piggare, få mer ork och/eller ny energi i ditt liv. Har d estämt dig?
Vill du också göra en livsstilsförändring?


Före                                        Efter


Före                                         Efter


Nu börjar utmaningen, utmaningen mot dig själv och dina mål, med en hjälpande hand från mig.

Japp då var det dax att dra igång denna challenge med start från och med nästa vecka.

Detta var något som föddes då jag genom mail från er läsare fått en del förfrågningar ang hjälp med livsstilsförändringar.
Då jag brinner för kost träning och god hälsa samt att då med mina kunskaper och erfarenheter kunna hjälpa andra till att nå sina mål kommer jag nu "jobba" med en person i 3 månaders tid för att skapa en livsstilsförändring för denne mot det bättre.

Jag valde en person bland alla förfrågningar som jag kände lite extra för, någon som hade ett lite större behov av min hjälp och som verkligen VILL ha en föränding och tänker ge allt, 100%.
En sådan person känner jag att jag gärna lägger lite extra energi av min tid på.


Hur går detta till?

Under 12v får den utvalde personen hjälp med kost, träning och olika verktyg för att kunna skapa sig ett hållbart "nytt" trivsamt liv.
Med en receptbank och olika träningsredskap som jag tagit fram (som självfallet kommer variera pga av individens mål och behov) ska vi tillsammans skapa glädje och motivation med variation för att lättare nå de uppsatta målen. Vi kommer träffas varannan vecka för feedback och mätning.
Varje vecka, närmare bestämt varje Måndag får ni här på bloggen en uppdatering från utmanaren, hur han/hon känner tycker och tänker kring denna utmaning.
Varannan vecka kommer det komma upp "före-efter-bilder" och en uppdatering på hur vi ligger till i förhållande till målsättningen.

Den första är utvald

Denna första challenge föll turen på Hanna.
Här kommer en liten presentation av och från henne.

"Hej Hopp! 
Jag heter Hanna och är 31 år. Jag ska vara Jessicas projekt ett par veckor framöver, det känns otroligt spännande men också lite läskigt... :) 
Målet med det här projektet är att ändra livsstilen, min livsstil. 
Trots att jag trivs med att vara en knubbsäl så gör inte min kropp det... Jag hoppas att jag kan återfå lite kondition och styrka men framförallt gå ner i vikt, lära mig leva sundare och bli av med min återkommande migrän som Jessica tror sig bero på min övervikt.
Jag trivs som den livsnjutare jag är men det är inte hållbart i längden vilket jag känner rent fysiskt, och vill man leva till pensionsålder behövs en "vårstädning" inifrån och ut :)
Jag är envis som en röd gris och hoppas att den egenskapen kanske hjälper mig under de här veckorna, för jag ska klara det här nu, bli en hälsosammare själ! 
Sen är det alltid kul med peppning från alla håll och kanter, så det hoppas jag på!
Håll tummar och tår nu för att jag lyckas med mitt mål- Att bli stark och sund!"

Jag och Hanna har haft våran första träff där vi pratat lite om vad hon vill förändra och ha hjälp med, samt har hon fått besvara ett frågeformulär för att jag lättare ska få en liten bild av vem hon är och hur hon lever idag. Detta formulär har vi sedan suttit ner tillsammans och sammanställt för att jag sen på lättast sätt ska kunna skräddarsy ett program och dessa 3 månader vi har tillsammans framöver.

Både hon och jag känner att detta ska bli riktigt roligt och vi är peppade.
Vi är bara några veckor från mål, och vi har inte ens börjat ;).
Nu har hon haft denna vecka på sig att ladda upp mentalt och ta "farväl" av sina svagheter/mindre bra sidor innan vi drar igång på måndag med tester, mätning, viktkoll och genomgång av kost och träning vecka för vecka.
En ny livvsstil.


Häng med på resan och inspireras!

Kommentarer
Postat av: Nica

Vad typiskt att du ska börja med det här nu när jag är höggravid och allt. Jag får nog ta tag i min situation i sommar!

2011-03-04 @ 10:32:37
Postat av: Anonym

Ä men fan vad roligt! Grattis. Njut av graviditeten, formen kan du fixa senare. ;) Kram

2011-03-04 @ 11:05:17
Postat av: Mysan

Som det står på silverpoletten...You go girl;-) pöss

2011-03-04 @ 15:16:24
Postat av: Rebecka

Spännande! Jag kommer följa förändringen! Lycka till!

2011-03-04 @ 15:40:35
URL: http://gonzan.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej!

Har du någon mail, man kan nå dig på Jessica?

Mvh Cecilia

2011-03-07 @ 15:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0