Challenge "step by step" v2

Nu är vi verkligen igång.
Hanna har jobbat utomordentligt bra, jag är mkt stolt och imponerad över hennes vilja att VILJA uppnå resultat.
Med lite extra energi iform av lite fler alternativ i kosten denna vecka har kraften i kroppen hennes även ökat. Då både jobbarkompisar och vänner ser och märker skillnad efter bara 2 v har man skött sig och det fick vi även kvitto på idag då vi gjorde vår första återcheck.
 
V1                                     V2            Summa sumarum:
Vikt: 99,5kg                       99,2kg      -0,3kg

Arm:  40cm                       40cm         +-0
Bröst: 114cm                   111cm        -3cm
Midja: 114cm                   108cm        -6cm
Stuss: 130cm                   124cm        -6cm
Lår:    69cm                      68cm         -1cm 

Som ni ser har det inte hänt något dramatiskt med vikten vilket jag visste att det inte skulle göra. Vikten är oväsentlig just nu så länge måtten minskar, och om dem gjort?! På två veckor utan någon speciell ansträngbar träning har Hanna rasat 6cm runt midja och stuss, grymt! Kan bara ana vad som kommer ske framöver då vi sätter igång med träningen på riktigt, då kommer även siffrorna på vågen att minska.

Testen gjorde vi också om idag och OJ vad 2 veckors promenerande och omlagd kost har gjort underverk.
Jag behöver inte säga så mkt mer för denna gång, bara att jag är nöjd och att Hanna still going strong. Nya veckor, nya möjligheter stundar. 

Här kommer en liten uppdatering från veckan som gått med Hannas egna ord.

Dagbok v2

Jaha då går vi in på vecka 2! Sjukt motiverad och det känns hur bra som helst!

Måndag: De nya skorna gjorde susen! Bästa prommisen hittills, bra studs i dojjorna J. Bra svettig när jag kom hem, gött med ägg och bacon till frulle J Tjoho, nu KÖR vi!!!

Tisdag: Jahopp, va lite trött imorse.. Det e faktiskt lite jobbigt att jobba 11 timmar, komma hem vid 22- 22.15, varva ner å sen stupa i säng för att orka gå upp 6.30. Känns om att dygnet har för få timmar liksom… Så morgnarna är fortfarande lite sega. Men så fort jag får i ipoden i öronen och känner den kyliga morgonluften kommer energin tillbaka! Bra prommis idag, har hittat en superrunda som funka hur bra som helst.

Onsdag: SOVMORGON! Det är jag värd, skönt att få låta kroppen återhämta sig ordentligt efter jobbdagarna. Klev upp i lagom tid och gick en superbra prommis i solen. Vände på min vanliga runda så nu avslutas den med en lång å seg uppförsbacke. Man får verkligen peppa sig själv för att hålla takten hela vägen, men det blir lättare och lättare för varje dag. Resten av dagen blev lite stressig, iväg å fixa naglar, sen hem igen, em-prommis på schemat, sen träning i vardgsrummet. Prommisen var hur bra som helst! Mer energi på eftermiddagen kunde jag märka, passade på att springa vissa sträckor längs min runda, skön energi! Kastade mig in i duschen och vidare för möte på jobbet… Middagen fick vänta till kl 21 då mötet var klart, men gud vad gott den smakade då!

Torsdag: Sovmorgon idag igen! Tvättstuga på schemat.. Morgonprommisen blev bra, bra studs i dojjorna och bra energi idag. Det blir verkligen lättare och lättare! Frukosten satt som en smäck sen. Städning, matlagning och tvätt på schemat idag. Planeringen är ju det viktigaste så nu ska matlådor för hela helgen göras! Snabb efetrmiddagsprommis och stepp i vardagsrummet. Ikväll middag med tjejerna J.

Fredag: Dags för ännu en låång dag på jobbet. Började morgonen med en prommis, men kände mig inte riktigt i form. Kändes som att jag hade lite feber och inge ork i kroppen alls. Men jag gick min prommis, tog det dock lite lugnare än vanligt. Kom hem åt en god frukost och sen iväg till jobb. Får faktiskt hör positiva kommentarer på jobbet, inte många, men några av mina jobbarkompisar märker skillnad. De tycker att jag är mer uppåt än innan, lite mer speedad. Inget jag märkt av själv, men man får ju tro dem J. Kom hem från jobbet sent och spenderade kvällen med att prata med min nya inneboende, vi hade vääldigt mycket att prata om då det var 3 år sedan vi sågs sist!

Lördag: Trött morgon då jag var uppe alldeles för sent dagen innan. Snörade dock på mig löpardojjorna och gick ut på en prommmis… Lika tung, varm och trött i kroppen idag. Men eftersom det hade snöat kvällen innan kunde jag ändå inte hålla mitt vanliga tempo i halkan. Jobbade hela dan och när jag kom hem väntade en god middag! Kvällen blev lugn och skön!

Söndag: Morgonprommisen var bättre idag, inte lika trött i kroppen trots att det var löpning igår kväll på jobbet. Kunde trampa på bra och var duktigt svettig när jag kom hem! Frukost å sen iväg till jobb. Har ju haft mer träning på schemat den här veckan, men då det varit min långvecka på jobbet hinner jag inte med det. Det känns frustrerande då man är ivrig att få resultat och man vill komma i form. Men Rom byggdes inte på en dag, eller hur? Nästa vecka är en ny vecka med nya tag! KÖR BARA KÖR!


 Jag avslutar med Hannas ord, nu KÖR vi, BARA KÖR! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0