challenge "step by step" v3

Nu har vi gått in i vecka tre i utmaningen med Hanna, tiden går snabbt och endast 9 veckor återstår.
Det går som en dans för Hanna, mer behöver jag inte säga.
Läs hennes veckodagbok och låt inspireras!

Dagbok v3

Måndag: Ledig dag men ingen sovmorgon… Degade dock lite längre i sängen än vanligt! Morgonprommis med bra tryck i och sen frulle. Senare idag ska Jessica komma å vi ska kolla resultaten så långt. Spännande spännande. Jag tror inte jag har tappat så många kg, men jag hoppas på att centimetrarna kanske har minskat. Eller rättare sagt, jag känner på mina jobbkläder att cm har minskat runt magen. Alltid nåt!

Eftermiddagen kom å testet kändes bra, kände stor skillnad sen sist. Det peppar mer än man tror! Som jag trodde hade cm minskat men inte kg.. Men skam den som ger sig! Var hur som helst nöjd och känner mig än mer peppad nu!

Tisdag: Den här veckan tas prommisarna bort på lediga dagar och ersätts med simning. Ska bli skoj! Imorse tog jag med mig syrran, först en sväng till stallet med en ganska lång prommis sen vidare till simhallen. Med siktet inställt på 40 längder, vilket är 1000 m satte vi igång. Ska tilläggas att syrran e i ganska mycket bättre kondition än mig, då hon rider varje dag och tävlar sin häst på ganska hög nivå. Nåväl, jag vet att hon kan peppa mig som ingen annan kan, så vi körde på. Efter 10 tog vi en lite andningspaus men fortsatte sen. Vid 30 började musklerna kännas som gelé och flåset var ganska tungt. Ja, vi pausade ju vid varje 10a men ändå! Körde vidare tills vi hade nått 40, men kan lova att jag va trött då! Sista längden var det svårt att hålla huvudet ovanför ytan och jag svalde min beskärda del av klorvatten… Meeeeeen…. JAG GJORDE DET!!! HA! Nästa gång siktar jag på 20 i taget och sen alla 40 på en gång. Jag e peppad som fan nu och kör så hårt jag kan, tills blodsmaken kommer i munnen och jag faktiskt inte kan mer. Nu får jag plocka fram den där jävlaranamman som jag måste ha framöver och bara köra på, det som inte dödar det härdar! Till lunch bjöd jag syrran på tacos J Går utmärkt att byta ut tortillabröden mot kålblad, såååå gott! Eftermiddagsträningen tog emot det vill jag lova. Stel i kroppen och fortfarande trött så var det tungt, men envis som jag e kämpade jag på. Svettades asmycket och har nu en sjuuuk träningsvärk. Kommer jag kunna gå imorrn är frågan. Supergod middag i form av lövbiff, mozarella med tomat och avokado med egengjord skagenvariantröra! MUMS! Ska ut på en långsam prommis för att sträcka på musklerna innan sänggåendet! Tjongolongo!

Onsdag: Jobbdag igen.. Morgonprommis på schemat å sen jobba i 11 timmar.. Skoj J. Maten funkar superbra och jag har inga som helst problem med. Är faktiskt förvånad hur lätt det ändå har gått hittills.. Hoppas bara att det fortsätter så! J

Torsdag: Ännu en lång 11 timmars dag på jobbet. Men inget nytt. Fick dock testa på att steppandet gett några resultat då jag blev skickad att kuta upp 6 trappor! PUH! Men det va betydligt mkt lättare än förr. Så det blir bara bättre.

Fredag: LEDIG DAG!!!! Eller ja, tyckte jag i alla fall. Hmm.. Först veterinären med katterna, sen hem och svira om till simkläder. Gjorde 30 längder då ena ljumsken bestämde sig för att trilskas. Stretchade ordentligt och tog en lång stund i ångbastun. Njuter för fulla muggar när jag får sitta där och bara slappna av en stund innan det är dags att sticka iväg till verkligheten igen.  Sen hem å iväg på en jobbgrej, SUCK! Alltid på lediga dagar.. Hemma senare än vad jag hade tänkt satte igång med kvällsträning och sen stressade iväg på fest. Festen var skoj, men det e ju lite halvtråkigt att sitta å titta när alla andra blir fullare å fullare. Inte för att jag inte kan ha kul utan alkohol, men hemmafester blir helt enkelt mindre skoj utan ett gas vin i handen. Ja ja. Nu tänker ni, men ett glas vin kunde hon ju tagit. Ja, det hade jag kunnat göra. Jag hade kunnat dricka två om jag hade velat det. Men nu har jag ju valt att förändra mitt liv och jag går in för det här till 110%. Så jag har bestämt att jag ska försöka vara utan alkohol tills den är utmaningen är klar. Det är ju trots allt bara 12 veckor av mitt liv. Så jag gnäller inte. Det var dock en sak jag tyckte var jobbig.  Min stora stora last är chips, i alla dess former och smaker och helst med dip till. Givetvis är detta ett givet inslag på partborden. Hungrig är jag ju inte. Men guuud jag hade kunnat döda för ett chips. Blev inte lättare när mina vänner sitter precis bredvid å goffar i sig. Man vill ju inte vara den som gör så att ingen annan kan äta nåt gott. Men chips alltså. Min akilleshäl!

Hade dock en trevlig kväll även om den blev ganska tidig för mig.

Lördag: Hej hopp! Lördag och ledig. Vaknade utvilad, sov lite längre än vanligt, sjukt skönt. Iväg till simhallen och gjorde mina 40 längder. Ljumsken jävlades men jag stretchade vid 20 å sen körde jag på utav bara den. Att simma blir som en skön terapi, man hör bara kluckandet av vattnet och alla 300 barn som lekte banan bredvid. Åkte iväg å handlade lite med resten av svenska folket, fick dock tag i allt jag behövde. Sen åt jag faktiskt lucnh ute! Jag och en kompis satte oss på en grekisk restaurang så det blev kycklingsallad med tzatziki, mums! Sen passade vi på att ta en kaffe ute också, värsta lyxen J På kvällen blev det träning hemma i vardagsrummet, körde på ordentligt och sedan stan och bio! Undebar ledig lördag!

Söndag: Vaknade ganska sent, var trött. Åkte med min roomie å kollade på lägenheter, sen hem för lunch. Hade bestämt att möta syrran för ett friskispass vid 15 och så blev det! Ja, det va svårt faktiskt.. Som helt ny på friskis kan man ju inte rörelserna direkt och man känner sig som ett mähä. Men jag körde på så gott jag kunde och var mer än slut när passet var slut. Fick beröm av syrran att jag hängde med så pass bra och sen erkände hon att det var ett av de tyngre medelpassen hon varit på (hon kör 2 i veckan). Kände mig mäkta stolt och var peppade som bara den. Bestämde ett nytt pass, skivstång på torsdag, enda lediga dan den här veckan… Jag tror jag kommer dö, men man ska testa allt en gång och man får ju göra efter bästa förmåga. Jag är definitivt ingen quitter så jag vet att jagkommer ta ut mig mer än tillräckligt på torsdag med. Men jag gillar det! Känner mig otroligt mkt piggare och fräshare. Märker av att kondisen blir bättre och bättre och att man blir starkare. Jag cyklar till och från tåget och ska börja öka ut en station när jag lär mig gå upp en kvart tidigare på morgonen. Men fram till dess rockar jag hårt med det jag kan!! Kom igen, nästa vecka, jag e sååå på G!!

KÖR BARA KÖR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0