Nu är vi igång, dag 1

Startskottet har gått och chellange "step by step" är igång!

Idag träffades jag och Hanna för lite mätning och tester så vi vet vad vi har att förbättra.
Vi gick även igenom hela receptbanken som jag lagt upp vecka för vecka under 12v.

Vi tog omfång och fotade.

Här är hanna idag, dag 1.

Framifrån                                                 Sida
 
Bakifrån


OMFÅNG:

*Överarm:
40cm
*Bröst: 114cm
*Midja (Liten bit över naveln):114cm
*Stuss: 130cm
*Mitt över låret: 69cm

UTFÖRDA TESTER:

Konditionstest 
Stepbräda
Här mätte vi pulsen i vila och efter utförandet, samt fick Hanna under utförandet, minut för minut, ange hur pass ansträngande hon tyckte testet var på en skala 1-10. Slutligen tittade vi på återhämtningen.

Puls innan: 90slag/min
Puls efter: 185slag/min
Puls en min efter avslutad test: 120slag/min

Styrketester:
Armhävningar på knä: 13st (ingen tidspress)
Situps: 3st (ingen tidspress)
Jägarsits: 30sek
Armgång på bräda: 14st på 30sek
Superman: 33 sek

Nu har vi en utgångspunkt att jobba utifrån och jämföra med.
Som vi säger, nu kan det bara bli bättre :)

Imorn börjar Hanna med raska morgonpromenader.

Nu kör vi!

(Vecka för vecka kommer en rapport!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0