Änligen svar och lämnad kvar

Jaha, där gick ytterdörren igen och Mysan har lämnat mig. Nu sitter man här i stora huset en kall och sen midvinterkväll..Jag och stearinljusen... tomt, mörkt, ensamt... Men tur man har Tv:n, hallelulja!! 
Har dock lite lättat hjärta efter att doktorn hörde av sig idag.
Rötgenbilderna som togs igår och som visade en fläck på vänster lunga verkar bara vara en ärrbildning av den gamla lunginflammationen från tidigare i somras. Det man nu konstaterar efter alla provsvar är att jag åkt på en led/muskelfästeninflammation. Så nu blir det till att knapra voltaren för att se om det ger med sig. Inte mycket för piller så det tar emot. Tar knappt ens en huvudvärkstablett även om huvudet skriker efter en.. men men vill jag bli av med inflammationen om det nu är det? så måste jag väl peta i mig dem små röda rackarna iaf.

Nu är allt färdighandlat inför morgondagen och dammsugaren har gått i högvarv hela eftermiddagen.
Hade därefter planer på att åka hem till päronen och snylta lite hemlagad mat och få bli lite ompysslad MEN! Så ringde mysan och gav förslag på att fixa en gemensam middag och ägna oss till lite skitsnack.
Så hon tog med sig godbiten "skorpan" (världens finaste dalmatiner, jag vill ha!) och en laxbit som vi skjutsade in i ugnen med lite grönsaker och fetaost. Till det kokade vi bulgur serverad med gosig sallad och mitt hembakade knäckebrööö:)
Som vanligt äter vi två lika mycket mat som för 8 så vi var därefter redo för att inta mysposition i soffan ihopkurade i var sin fleecepläd. Skålar uppradade med nötter, choklad, torkad frukt och vindruvor (shit, var det så mycket? japp :) sköljdes ned med en kopp the´, mumma!
Till det fick vi skönsjungande sång från min herre på tv.
Han medverkadei eldsjälsgalan som gick av stapeln i kväll i Göteborg, kul! 

Summa sumarum så har denna dag varit mycket bra, allt lixom föll på plats.
Positiva provsvar, MKT och god mat med världens bästa sällskap. Skulle inte dygnet ha någon tidsbegränsning och vi skulle vara arbetslösa skulle man nog finna mig och My i samma position om 80 år, fortfarande ihopkurade i soffan med samma fleecepläd, dock lite gråhåriga och rynkiga...och kanske lite kutryggiga, haha. Vilken syn.
Fast undrar om vi skulle ha så mycket att prata om under alla dessa år utan att ha upplevt nåt annat än att ha suttit ansikte mot ansikte, borde börjat svida lite i ögongloberna. Men det kanske skulle te sig ungefär likadant som då man fastnat för en bra film. Den kan man gärna trycka på "repeat" och se om och om igen. Kanske skulle vi kunna dra samma storys om och om igen utan att tröttna?...
JA jäklar, nu börjar spekulationerna igen, låter tiden få utvisa.

Hur som helst så hade jag en alldelles utomotrdentligt trevlig, rolig, givande, god och BRA kväll. :)
Nu sussa.
Zzzzz...

Kommentarer
Postat av: Mysan

Fina fina Jessica...

Bara så du vet så lämnade jag dig inte föralltid igår...;-)

Och förresten så tror jag att jag skulle kunna sitta i en soffa med dig tills jag var 80 och ha det ganska bra ändå. Men vad sägs om att vi rör oss lite runt i världen och äventyrara tillsammans först och sen...när vi blir 80 så kan vi stagniera i soffan ihop med massa nötter och lax..:-)?



Tack för en grymt mysig kväll igår, och hoppas ni får det riktigt kul ikväll, så synd jag inte kan vara med..:-( Hälsa alla så gott!



Sitter på jobbet nu och har precis kört ett spinningpass och core, den hetsiga kvinnan var där idag igen.., helt galen är hon. Nu ska jag hem och laga mat!



Gott nytt år på dig min lilla tvillingsjäl!

Puss!!

2008-12-31 @ 11:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0