En vanlig dag

Idag är det måndag igen.
Jobbat, varit på långpromenader med nisse och hugo som följt med till jobbet då marko varit i gbg och sedan var jag och dennis på intervju angående PT-träning för worldclass medlemstidning.
Så dagen har snurrat på riktigt bra.

Senare på eftermiddagen kom Kenny förbi så det blev lite rundpingis och därefter åkte vi för att inhandla lite middagskäk. Jag hade bestämt mig för lax (skulle nog kunna leva på det ) medans marko och Kenny slog på stort. Dem skulle göra premiär på grillen. På den la dem fläskkarre´, spansk grön peppar och haloumi-ost, till detta gjordes en god sallad. Marko envisades äta upp den spanska pepparen trots att han smakat av styrkan på den. Tårarna rann, men han bet ihop... dock inte ljudlös, bland de minst sagt ovanliga lätena utbrast han: "jag ska kämpa". 
Mätta och belåtna intog jag och kenny position i soffan medan marko dukade av. Tillbaka kommer han balanserandes med 2 glas mjölk och en burk pepparkakor.. "Lite efterrätt" sa han med ett smile på läpparna.
Vi tröck i oss några bruna små och sköljde ned med det vita.

Så nu blir det valrosshäng i soffan till hockeykväll på tv.
Tack och bock. 


Fräsig frilla va?
Eller ja jo ok... förutom ruffset där bak kanske :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0