Möra

07.00 klev Marko upp ur sängen i morse,
Hallå ja?! det är semester!
Igår var vi på besök på restaurangen Joe´s stonecrabs som Kenny hade utlovat vara ett suuuuperbra matställe.
Det började med att när vi kom dit vid 21.00 var det ca 45mins väntetid, grattis.
Så ett glas vin och öl senare satt vi iaf vid bordet och våran värd George skulle ta hand om oss... Men vart fan tog George vägen lagom till efter att förrätten serverats? På tal om förrätten så var det som en hel middag men riktigt god.
En halv gratinerad hummer med coleslaw och grönsallad.

 Nej, servicen var inte på topp, dock var äppelpajen med vaniljglass som vi tog till efterrätt heeeeelt superb. Vi tog in EN sådan, vilket lätt hade kunnat vara till tre, sjuka portioner, konstigt att folk blir lite större än andra här neröver. :)
På tal om stora portioner så tror jag att jag, och även Marko fick beskåda en av världen största pizzor idag då vi var på shoppinggatan. Jisus!


Idag har vi tillbringat större delen av förmiddagen nere på playan. Riktigt jäkla stekvarmt var det och jag är fortf lite chockad över att jag lyckats hålla mig ifrån brännan. :) (den elaka)

Marko höll på att dö trehundraelva gånger så han var mer i vattnet än på land. Efter en av hans svängar ner i vattnet kommer han upp och halvt viskar till mig :"Shit va knas, jag är så bränd".
Jag fattar ingenting till det att jag får syn på hans uppskrapade näsa.
Under ett dyk ner under ytan missbedömmer han avständet en aning och händerna är någon annanstans än framför kroppen(?), så näsan är den första att bekanta sig med sandbotten, aj.
Men shit vad jag skrattade, sååå klantigt.

Efter en kämpig timme på stranden tog vi oss till markos efterlängtade lunchställe, tacobaren.

Mätt och belåten gick vi och beställde en tripp till Everglade (aligatorträsket) till imorn, därefter gick jag ner till polen en sväng innan jag följde med Chrille och hans tjej till ett av miamis mest exclusiva gymkedjor. Säger bara, Saltis släng dig i väggen. Här fanns allt, och då menar jag verkligen allt man kan tänka sig. De personliga tränarna här hade tillgång till sånt som man hemma bara drömmer om att kunna erbjuda sina kunder. A ja, America är America och absolut inte Sverige, det är en sak som är säker.

Efter ett skönt pass på gymmet väntade en efterlängtad dusch efter allt saltvattenbad. Från duschen fick jag även skåda denna skönhet. Solnedgången. Tråkig duschutsikt va ;)

Kvällens middag blev åter igen av på "Brazil tex mex" , mkt gott även denna gång.
Nu är vi riktigt möra och mosiga i både kropp och knopp.
Dax att ladda batterierna!

Förresten, Idag återfann Marko sin borttappade bil, kors i taket att den hamnat här i Miami. ;)

I liked it...a lot!!
Keep on dreaming..

Nighty night!

Kommentarer
Postat av: mor

Som sagt det STORA landet har tydligen allt i det största.Var Marko och leta efter sin bil då ni andra var på gymmet eller vårdade han sin onda näsa!!!! Utsikten verkar vara helt bedårande.Kram kram mor

2009-04-17 @ 10:52:11
Postat av: mor

Som sagt det STORA landet har tydligen allt i det största.Var Marko och leta efter sin bil då ni andra var på gymmet eller vårdade han sin onda näsa!!!! Utsikten verkar vara helt bedårande.Kram kram mor

2009-04-17 @ 10:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0