Vårvärme

Jag njuter, njuter och åter så njuter jag av den härliga värmen som äntligen har kommit till oss.
Dock spenderar man större delen av dygnet inne i en bunker utan fönster med osande svettlukt,så så mkt av den ljusa och friska varan blir det tyvärr inte, inte så mkt som man önskat.

Igår var det som vanligt full rulle på jobbet, förnyade 4 kunder vilket var kul.
Efter jobbet var det snabba bullar hem till Marko som väntade på mig. Jag skulle nämligen följa med honom på ett kvarts-jobb....Ja EN KVARTS JOBB.
Han hade fått i uppdrag att värma upp ett pojk-fotbollslag i 15min.
Jobb, jobb, jobb..... eller hur?!
Vissa har det bra.. :)

Även om man kan tycka att det var ett "jippojobb" (vilket det iof var:) så var det jäkligt roligt att se.
Markos fantasi sprudlade..
Uppvärmningen bestod av övningar som:
*Plocka äpplen
*Leta mask
*Hoppsasteg
*Ruscher

Samt att fejka en tackling/fällning.
Den som gjorde snyggast utfall ner i gräset fick utropet "straff!" av Marko, det utdelades även en hel del "high fives" som beröm.

Även om killarna inte var allt för unga (13 år) blev jag förvånad över att dem alla tog uppvärmningen på så stort allvar som dem gjorde, till och med då dem satt på alla fyra och "leta mask".... haha.

Fast vadå, Inte varje gång man får en uppvärmning ledd av självaste Markoolio och dessutom som avslutande övning får skjuta en straff på honom.
Naturligtvis var det några av grabbarna som hade en riktigt stark höger och laddade för kung och fosterland, vilket resulterade i en härlig lårkaka och ett blåmärke på ena skinkan för Marko.

 Men bra kämpat av dem alla var det iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0