Jul...jul..strålande jul...

..utan snö.
Var är snön??
Helt omöjligt att få någon julkänsla utan det vita på marken.
Annat var det när man bodde norr över, där kan vi snacka vinter, svinkall och VIT vinter.
Trots den ännu ej infunna julkänslan så försker jag iaf skapa en.
Å lite feeling tror jag trots allt att jag lyckats skaka fram, om inte annat så smakar det jul ;)

Pepparkaks-kaka


Biscotti med choklad och strösselöverdrag..


Julkänslan jag prata om.. :)


För att spä på julvälkomsten lite extra åkte jag och Marko på julbord idag.
Kocken Pelle   (se nedan)  som driver stället


höll en liten rundvandring för oss mitt uppe bland matplocket.
Med fulla tallrikar drog han med oss ut i köket "kom, marko kolla här".
Han slevade ner i en  stor grytan och fiskade upp ett nyss nerlagt grisben...
Marko sneglade ner på sin tallrik och ångrade djup just grisbensvalet som han sa att han bara måste testa...bara för att...Trots synen skådad ute i köket så tog han en tugga, minen sa allt.. haha.
Vi blev iaf mkt mätta och belåtna på allt annat gott som fanns att välja bland.


Kommentarer
Postat av: faster cc

...nu har du väl ändå fått snö så du tiger ;)

Önskar er en riktigt mysig & god jul

Kramar från oss alla

2009-12-20 @ 12:34:31
Postat av: Anonym

Gosh hatar snön!!!!! och kylan....brrr

God jul & Gott nytt år!

önskar faster Anne

2009-12-21 @ 22:17:54
Postat av: Anonym

Gosh hatar snön!!!!! och kylan....brrr

God jul & Gott nytt år!

önskar faster Anne

2009-12-21 @ 22:19:11
Postat av: Anonym

Stammar jag???? ha haaaaaa...(dubbelkommentar)

/Anne

2009-12-22 @ 09:01:39
Postat av: jessica

God jul till er alla oxå!

Å ja carina, jag är mkt nöjd med snön som kommit :D

Syns ikväll!

Ho ho.

2009-12-25 @ 14:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0