4 dagar kvar

Ja, nu är det nära, 4 dagar kvar tills skellefteås deltävling i melodifestivalen går av stapeln.
Marko är mer nervös och uppspelt än nånsin, pratar i ulrarapid och vankar av och ann på golvet.. Hans nerver gör sig påminda och han tjatar om tankar som: "tänk om".."ifall att"...
Plötsligt utbrister han: "Jessica!, kom hit!"
Jag tittar förvånat upp på honom där jag sitter typ 3 meter ifrån och läser min dykarbok..
Han står bara där och stirrar rätt ner i golvet och pekar "kom hit och titta".
Jag förstår inte riktigt varför jag ska ta mig 3 meter, så långt är vi ju inte ifrån varandra att han inte kan tala om för mig vad han vill?
Efter ca 5sek står jag bredvid honom, han pekar fortf distinkt ner i golvet: -"titta".
När jag väl för huvudet nedåt möts jag av denna figur som kvistar i parkettgolvet bildat...

Marko: " det är ett kall till mig va.., visst?"
Jag skrattar och säger "ja den betyder att du ska plocka fram ditt finska sisu med lite jäklar anamma och börja tro på dig själv, du e ju grym!"
Marko: "Ja, det har du rätt i, from nu blir det finsk sisu!"

Efter upptäkten i golvet åkte jag och skrev mitt dykarteoriprov. Bäst i klassen, kul och med andra ord: jag är godkänd!
Mitt sista dyk fick jag dessvärre hoppa över då jag haft känningar i örat och nu även påbörjat en ny dos förkylning.
Varför går skiten bara runt runt?
Tror jag ska börja med bakterietest på mina kunder innan dem kliver innanför tröskeln till gymmet..
"Stopp där! Varsågod att blås. (blåser...piiiiip) 0,02....nä nä nä...försök inte, vi syns nästa vecka"

Dock skulle jag isf få leva på vatten och skorpor i resten av mitt liv... så nä, tror jag hoppar det. Då går jag hellre och snörvlar lite istället. (så att det går runt runt lite till:)

För övrigt hade jag och Mysan premiär med vårat "power baby"- program idag.
4 tappra mammor kom med 4 små underverk......herregud så söta.
En av dem blev tokfachinerad av My, kröp fram och drog i hennes toffs och stirrade gärna länge och nära ansiktet på henne då hon försökte instruera mammorna på golvet.
Det gick fint och mammorna var nöjda.
I och med att programmet inte står med på gymmets gruppträningsschema ännu så var det inte många som fått info om att denna träningsform finns. Så vi hoppas på fler deltagare tills nästa gång.
Imorn väntas helvetes-dagen på 13 timmar...puh..tjo o tjim!

Nu ska laxen in i ugnen.
Hungrig!

Kommentarer
Postat av: Mysan

Åh vad jag kommer att sakna dig imorgon på Power Baby passet, men gud så kul för dig att få åka!! Hoppas du får en mysig kväll nu och att du får sova gott inatt. Vilken jobbi dag du fick idag...men nu är den över!



Puss och piss och du är bäst!

Kraaaaaaaaaaaaaam!

2009-02-11 @ 21:12:34
Postat av: Anonym

2009-02-11 @ 21:13:26
Postat av: Petra

Hej bruttan! GRATTIS till dykprovsresultatet!!! Är det som med massagen att det praktiska provet kommer efteråt eller? Hur som helst är det ju inga problem för dig... You Rock!! Fy va skitis han måste vara nu gubben din... jag kan känna hans ångest ända hit! Kanske du skulle göra giget åt honom du som inte har några nerver?? Skämt å sido! Måste gå nu! Kraaaaaaaaaaaaaaaaamiz

2009-02-12 @ 19:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0