Promenader och kreativitet

Idag har jag haft kreativitetens dag.
Mest bara funnits till, målat och gått prommis med dogsen.
På förmiddagen lyckades jag knåpa ihop dessa tre tavlor.

Den här svarta gjorde jag om typ 3 gånger och här är det slutliga reslutatet..
Fråga inte vad dem föreställer, för jag har ingen aning...konst? :P


Denna lila, blev helt ok..


Den röda var Markos favorit..


Själv vet jag inte om jag e så himla nöjd med nån av dem.. gillar mest mina skisstavlor.
Men just målandet är ett bra tidsfördriv och ett bra sätt att koppla bort tankar på.
Efter att jag hade kladdat klart tog jag nisse och hugo på en promenad ner till hästhagen, alltid lika kul.
Dock hade marko (som vanligt) åkt iväg med kopplen som låg kvar i bilen så det fick bli provecoriska koppel även denna gång. Det är tur att det inte är på tal om några bulldogs, då duger snören fin fint. :)


Varenda gång som vi går denna promenad blir jag alltid lika förvånad över hur många gånger som Hugo tömmer blåsan, måste MINST vara 20ggr, han ska stanna vid varje snökocka som ligger längst vägen. Till slut finns inget mer att tömma så de sista 10ggr tror jag bara han lyfter på benet av ren rutin, just bara för att.

Här en STOR kocka..


En liten mindre...


Som sagt, här skedde nog bara ett inlärt benlyft utan tömning?...


 Å nisse springer troget efter och står lydsamt på kö efter hugo för att få göra sina behov på samma ställe.
Jag vet inte hur många gånger som han sticker in huvudet under hugos ben och får sig en skvätt ifejjan...

Nisse: "hmm...hugo vad gör du?måste kolla..nämen oj! vad var det där för blött?"
Å inte nog med att han blir nerpinkad av andra, han råkar ofta kissa ner sig själv då han står och balanserar med ena benet HÖGT upp i luften, (har faktiskt aldrig tidigare sett någon hund som lyfter benet så högt) vilket i sig bidrar till att strålen riktas på framtassarna eller rakt upp i magen istället för ut åt sidan...
Han är lite skranglig stackarn..men ack så skön och älskvärd figur, dem är helt underbara!


Jag tror oxå någonstans att Nisse kanske varit en hare eller en häst i tidigare liv, kolla.
Han skuttar precis som en hare och töltar precis som en häst då han färdas fram på vägarna.
 
Två tassar i marken och två i luften..
Behöver jag säga någe mer? :)

Kommentarer
Postat av: faster cc

ha ha haaa doggsen är ju för söööta, franke har slutat med tok-revir-pinkandet nu (äntligen) efter kastreringen, samma prommis går nu en kvart snabbare!? MEN vicka fina tavlor...den svarta är läckrast, picasso släng dig i väggen!

kram kram

ps. jag tror inte ni har några koppel (skyll du på marko...)ha haha haa

2009-02-19 @ 09:04:46
Postat av: Mysan

Men gggud vilka fina tavlor gumman!! Den röda var ju grym! Gillade alla, men den röda var det något med....



Hugo och Nisse är ju bedårande:-)



Krativitet är bra, avkopplande och rogivande. Skönt du fick en sådan dag igår.



Puss på dig!!

2009-02-19 @ 11:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0