Schweiz nästa

Pjäxor, skidor, stavar, kläder,plånbok, laddare, mobil.......hmmm......passet?
-japp, det är med.

Jo ra, imorn bär det av med plan över molnen. Nämlingen till Schweiz (Engelberg), där väntas grym skidåkning med skinande sol och blå himmel, shit va nice!

Under dessa 4 dagar väntas två tävlingar. Marko har fått för sig att han lätt (notera lätt) tar mig i störtlopp (alltså, bara rakt ner). Hur han får ihop det när han säger att han absolut inte ska åka branta backar och trivs bäst i transprtsträckorna mellan själva skidbackarna förstår jag inte riktigt, men men vi får väl se.


(Här ska rejsas :)

Kenny som oxå ska åka med har även han utmanat mig i skidbacken. Han har klart och tydligt artikulerat till mig att han faktiskt varit S K I B A U M ett år i alperna...ett år?..
Jag artikulerade tillbaka; K E N N Y, J A G   H A R    T Ä V L A T   I     U T F Ö R S Å K N I N G   I    8 Å R.
Men han är fast besluten och övertygad om att jag inte kommer ha en chans mot honom i nedfarterna..yeah right...
Dock vet jag att Kenny mer eller mindre lämnar hjärnan hemma innan vi står redo ute i skidbacken, så ja, vinner han så vinner han på mer dumdristighet än jag. 
MEN! glöm inte att jag är näst intill jordens största tävlingsmänniska.. hehe.
Fast vänta, Det finns iof en till. Min Faster Carina.
Tro mig, det går hett till under kub-tävlingarna som brukar vara en tradition under våra "släktträffar".
Då är det på liv och död, det både syns och hörs över området, så vi brukar stå för grym lag-anda hon och jag... :)

Undrar hur denna resa kommer att ta form egentligen?
*Marko vill bara åka i gröna backar (platta), eller han sa att han kan sträcka sig till blå backar (kanske).

*Jag åker gärna i de svarta och låter det mer än gärna susa i öronen, vilket marko ser som ett tecken på att nu är det dax att slänga sig på mage för att få ner farten lite.. Han åker även hemskt gärna med uppknäppt jacka, allt för att få så mycket motvind som möjligt. Alltså, helt tvärtemot oss andra..

*Kenny däremot vill säkerligen hoppa från klippkanter och gärna stå så nära en glaciärspricka som möjligt och picka lite nyfiket längst sprickan med staven för å se om den verkligen håller..

Ja, ni ser. Kanske ni ska fråga var och en sen hur vi haft det, för som det ser ut just nu så kommer vi att semestra på tu man hand.. kul....kul...jättekul.
Dock kom Kenny till mig förra helgen och tog mig åt sidan och försökte lite snyggt förklara för mig att; "vore det inte roligt att få åka lite snabbt när vi är i Schweiz? jag menar, du och jag är ju vana skidåkare..Visst kan vi åka nåt åk med Marko... men sen kan vi väl åka i lite brantare backar och åka fort? Ora dig inte för Marko, han har ju mobil."
Schyrre, det är en riktig kompis va?! haha.

Misstänker att även denna resa kommer bli oförglömlig, likt de föregånde resor vi gjort.

Om jag inte kommer åt något internet där nere så kommer ni få smaslig läsning då jag kommer hem på söndag!
Don´t worry.

Go tur!

Kommentarer
Postat av: faster cc

ha ha haa betta riktigt stort,,,(lätt förtjänta pengar ;)...de vet inte vem de utmanar! (spela sen lite bimbovarning; -huua va´läskig backe, darra på läppen) sen kör du kvitt eller dubbelt ha ha haa

KOPPLA av o NJUT av dagen, kasta bort alla måsten/ska göra...

HA SÅ JÄTTEKUL

kram kram

2009-01-21 @ 21:15:50
Postat av: Anonym

Ps. glöm inte nisse o hugo.......ska dom ta taxi till jobbet???? igen????



Sköt om Dig, kör saaaaktaaaa, tänk! det är en dag imorgon också!



Kram fasterix

2009-01-21 @ 22:40:21
Postat av: Anonym

Hej babe!



Ha det så himla mysigt nu i Schweiz, fasen vad kul för er! Är inte alls avensjuk, jag ska ju sitta i det vackra personlarummet och äta min matlåda med någon smutsig gaffel:-) Kommer sakna dig som vanligt, men är gald för din skull att du ska få åka! Nästa vecka ska vi mysa tycker jag! Kramis och åk lite stjårtlapp frö mig, är inte så bar på skidor...

2009-01-21 @ 23:00:55
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2009-01-21 @ 23:00:58
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0