Inväntar träningsvärken

Vilken lång dag det har varit idag, verkligen tagit till vara på varenda minut av dagens alla timmar.
Klockan ringde 07.30. Trodde inte det  var sant,kändes som att jag nyss slumrat in.
Dagen startade med att åka och lämna lite nya prover till mr doktor, därefter åkte jag och Marko för att införskaffa pipelspö, varma stövlar, krokar, mask m.m.
jag tror att hela sveriges försäljare önskar sig en sådan kund som marko. Lägger dem ut rätt ord och låter självsäkra på sin sak köper han allt! Tur att jag var med. Nu kom vi bara ut med halva butikens innehåll....?..

Glada och förväntansfulla med förhoppningar åkte vi vidare till stadium och köpte de efterlängtade långfärdsskridskorna, äntligen! Med nöd och näppe fick vi till slut ihop 2 HELA set. Vi gick från superglada till mellanglada till glada  till inte så glada men tillslut superglada! Det började med att vi skulle hitta rätt storlek i kängorna som skulle passa till skenorna. För det första fanns dem inte i markos strl. När han väl hittat ett par som passa så fanns inte min strl...typiskt. Men jag hade inte gett upp hoppet. Mitt hököga letade sig bort mot hyllan där skenorna hängde, på en av dem satt en sko fast. Självklart var det min strl, roligt!
När vi väl fått ihop till var sitt par skor så väntade nästa problem, skenorna..
Naturligtvis fanns det bara ett par av den rätta längden som vi skulle ha.
Vi hann halvt släppa ifrån oss alla prylar för att gå där ifrån med hängade haka just då jag vänder mig om och gladerligen ser hur en äldre herre ställer ifrån sig en kartong med skenor i den rätta längden, dagen var räddad!!! haha.

Marko var ivrig för att vi inte skulle hinna hem och prova de nya prylarna innan solen gått ner.
Ja, som vanligt ska allt prövas med en gång..
Jag försökte iaf lugna ner honom och förklara att solen inte går ner före kl 12.00 här i söder..
Trots hans ivrighet tvingade jag marko att stanna till på stadium i sickla, jag skulle promt ha min hjälm (en hjälm som jag suktat efter ända sen jag tävlade i utförsåkning) som jag sett ut tidigare. Den fanns och med lite för mycket pengar avdragna från kontot konstaterade jag att: "har jag köpt den här hjälmen så ska den fasen också användas". Näsatn så att jag överväga att sova med den s att den verkligen utnyttjas för den summa pengar som spenderades.
Väl ute i bilen igen börjar Marko gnälla om att det tog sån tid och jag försökte åter igen förklara att det INTE bara var jag som spatserade inne i gallerians affärer.. Nöjd och glad över våra inköp rullade vi tillslut hemåt.

Jag slängde i mig en snabb lunch medans Marko fixade lite fika, skogaholmsmackor med ost och prickig korv och till det självklart varm oboy (obligatoriskt så här i vinterkylan). Kenny kompletterade fikastunden med några kexchoklad.

Lite oroliga över isens tjocklek tog vi oss fram längst kanalen. Ispiggarna var på plats runt halsen så vi kunde känna oss lite lugna, men framförallt duktiga.
En ordentlig smäll (varifrån den kom vetti tusan..) fick oss alla att stanna upp som 3 rädda harar, alla stod i princip och vänta på att isen under oss skulle välkomna oss ner i det svarta, men vi klarade oss som tur var.

Kanske var det den här sprickan som mullrade?

Kenny kände sig tvungen att testa ispiggarna, så nerkravlandes på alla fyra tillslut liggandes på mage hackade han ner piggarna framför sig och drog sig fram längst isen. Marko skulle prova ett överstegsskär men glömde bort att dessa skenor var lite längre än på vanliga grillor så han for i backen. Jag rusade fram och tillbaka som en tetting över isen och har nu konstaterat att jag kommer få träningsvärk. :S Men oj oj o j vad kul det var!

Inte är det alla som får åka skridskor på havet till månens glans!? Det fick iaf vi.
Efter dagens "tunga" ansträngning och den stora mängden frisk luft som inandats är nu marko helt utmattad och somnat på soffan.
Jag ska nog ta mig en stretch innan jag ska dra iväg och köpa lite lax till kvällen.
Imorn har vi förhoppningar på egenfångad abborre till middag för då är det pimpeltajm!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad ni verkar haft det roligt idag!

Själv har jag faktiskt pluggat lite idag, och nu ska Mattias och jag åka och bowla lite, skaffa mig lite träningsvärk jag med kanske? ;)



Jag tror definitivt att vi tjänar ett par år om vi gaddar hop oss en kväll! =) Skulle vara skitkul! Lite vin på det också kanske? Inte för att jag tror att vi behöver det för att ha kul förstås..!



I helgen har jag inget planerat (tror jag?!)!

Själv då?

2009-01-02 @ 18:08:20
URL: http://theresesandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0