Låååång dag

Klockan är nu exakt 22.39 piiip.
Vad fan gör jag uppe nu? Kom iof hem för drygt 2 timmar sen men innan man kan hoppa i säng och koppla av så måste man ju berätta dagens händelser för sin partner, kolla lite tv, fixa käk, äta, låta maten smälta... ja you name it innan man som sagt kan känna sig klar för sängen. Så medans maten landar mjukt i säcken passar jag på att skriva några rader.

Idag har det verkligen varit en lång dag. Hade ställt klockan på 07.00.
08.53 hör jag att marko vrålar "va fan har inte min klocka ringt för? Jag blir stel som en pinne under täcket och låter mina ögon möta ljuset...ljuset!? Ja! Det sken rakt igenom mörkläggningsgardinerna,och lyser det igenom dem så är det verkligen ljust ute. Och det innebär att klockan INTE är 07.00. Hatar att försova mig.
Är det någon gång som man är snabb på att göra sig i ordning så är det när man sovit över tiden.
Jag hade min första kund 08.30. Ångest!
Som tur var så va det en av mina bundis-kunder som hade förståeelse, puh puh puh.
Trots trötta ögon och en "jag-har-inte -försovit-mig-look" så rann resterande dag på rätt fint faktiskt.
Mycket att göra på jobbet så tiden sprang på bra.
Efter min sista kund åkte jag fullt vinterpåklädd ut till Hammarbybacken för att möta upp Marko. Han skulle spela in en sketch tillsammans med Josefin Bornebush. Kallt som tusan var det men man fick sig några ordentligt värmande skratt trots allt.

Imorn SKA jag upp kl 05.30 så nu är det mer än dax att trycka på Off-knappen.

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0