Sköna dag

Igår sov jag kvar ute på mörkö.
Känns lite gammalmodigt varje gång man ligger i sitt gamla flickrum, men jag sover alltid lika bra och vaknar varje gång helt utvilad då jag sovit där.  Jag gick och la mig inte allt för sent för att vara en Lördagskväll, runt 23.30. En snabb blick med beundran över mitt konstverk på min garderobsdörr (har även gjort en liknande tavla som jag gett bort) drog jag upp täcket lite högre upp än till hakan, lite så där myslångt upp.



Kom ihåg att jag tänkte: "Kanske man skulle läsa lite så man blir lätt sömnig?" Jo tjena, den boken braka i golvet innan jag ens hann bläddra. Vet inte vad det är som gör att sängen, kudden och täcket där "hemma"får mig att slappna av till 100%. Det är rena drogen att lägga huvudet på kudden.

Kl 10.57 slog jag upp ögonen och fick en smärre chock när jag såg vad klockan var. Men gu så skönt, och perfa tajming till det att WC i utförsåkning skulle visas på tv.

Efter tv-tittande och god frulle gick jag och pappa ner i boden för att kolla efter mina skidprylar. (drar till schweiz på Torsdag:) Dem gick precis in i min lilla kärra. Därefter bar det av hem till syster. Vi hade bestämt att genomföra en långpromenad, och visste blev den lång! Tror att vi gick igenom hela Tullinge. Efter en promenad på närmare 90 min var syrran helt slut och även jag hade känningar i ljumskarna måste jag medge.. Shit asså,nu måste jag komma igång med lite work out igen.

Tillbax vid bilen rullade jag hemåt för att mötas av ett hus som skrek "hej-kom-och-hjälp-mig" då jag öppnade dörren. Hade lust att bara stänga igen och försöka ljuga eller låtsas för mig själv att jag inte sett nåt, och sen bara åka därifrån. Men jag visste ju att förr eller senare så måste skiten städas bort i vilket fall.
Så jag rullade upp tröjärmarna och sen var jag igång..
3 timmar senare satt jag som en zombi i soffan och njöt, ja jag njööööt av god mat och av en duktighetskänsla som infann sig.

Nu väntar jag bara på att marko ska komma hem så är denna helgen fulländad.

Kommentarer
Postat av: faster cc

ja, dra du från vårt vackra vinter sverige...schweiz låter najs! Behöver du bär-hjälp? eller behöver vallan fixas? (har ett gäng ljus-stumpar hemma ;) kram kram

2009-01-19 @ 09:59:45
Postat av: Therese

Men! Då var det ju er jag såg!! Mattias och jag skulle åka skridskor på Tullingesjön, och på väg dit i bilen tyckte jag att jag såg dig, men det slog mig först någon minut senare...! Haha!

2009-01-19 @ 11:27:08
URL: http://theresesandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0