Vardag

Japp, nu är man tillbax i gamla vanliga vardagen.
Nu är det slut på lyxet och latheten.
Nu har man kastats in i verkligheten med jobb, träning, räkningar och allt annat som tillkommer med hus och hem igen..
Men det känns rätt bra trots allt.
Att bara få komma igång och få dra lite i vikterna igen är skönt.. men formen är väl si sådär.
Det är lite läskigt hur man kan falla in i ett mönster då man blivit "tvingad" till det, att man kan börja tycka att det är skönt att inte varje dag behöva hinna med det där extra träningspasset efter att ha tränat 6-8 pers på arbetstid innan. Man blir nästan lite mätt på själva träningsbiten då man dagligen, 8h/dag befinner sig bland stänger, löpband, crosstrainrar, hantlar m.m.
Då känner man nästan hellre för att komma ut i friska luften eller kanske tilll någon tennishall/simhall istället för att få svetta av sig.

Visst är det härligt att få jobba med kroppen så länge den mår bra.
Igår var jag hos en sjukgymnast som håller på att utreda alla mina krämpor (rygg, nacke och baksida lår) som sa "Visst är det bra att hålla igång kroppen, men är man uppe på elitnivå och tränar är det nästan hälsosammare att att vara en soffpotatis".  (skämt å sido)
Kroppen får ta så enormt mkt stryk när man hela tiden ligger på gränsen. Dock är det den man måste ligga och nosa på för att verkligen uppnå sina mål. Så vid det här laget är man väl medveten om att, har man inte ont ena dagen så har du det förmodligen den andra. :)
I och med att jag har scolios så har jag mer eller mindre alltid haft problem med just ryggen... vilket tär.
Men jag hoppas han kan hjälpa mig nu, vilket jag tror. Han har gjort det förr så varför inte igen?


Imorn ska jag även till naprapaten som jag var hos för 2 v sedan. Nu jäklar :)
Sa ju att jag skulle utnyttja mitt frikort så länge jag kan! Dessvärre kan jag inte använda det hos honom, attans.

Onsdagen bjuder även på ett härligt 11-timmars jobbpass, tjoho... Så snart är det nog dax för att sussa.

Syns, hörs eller så.
Tjipp

Kommentarer
Postat av: faster CC

hej på dig,

vet att du e "klok som en bok" :)...och så länge det är ROLIGT att träna så är det bara att köra, men GLÖM inte att lyssna på de små "varnings-signalerna" (ont lite här o där), kanske ska kroppen vila lite till? OCH vad är en dag på gymmet jämfört med en rask prommis i slask o småspik me´Nisse o Hugo ;) kram

2009-01-28 @ 14:39:54
Postat av: Anonym

Shit Jesska vicken rygg!!!!! scolios?! maila mig: [email protected]



träna lugnt, du är fin som du är är!!!!!!!!!

kram

2009-01-28 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0