Cykel nästa?

Man kämpar, kämpar och åter så kämpar man för den där sketna körkortslappen som man måste ha för att kunna identifiera sig då polisen står mitt i vägen för att vinka in en till sidan. Man kämpar ju inte direkt gratis. Inte nog med att man ska punga ut flera tusen på körlektioner, uppskrivningar och uppkörningar... Nej då ska man även betala för bensin, felparkeringar (trots att jag BARA skulle springa in på affären för att köpa en liter mjölk eller glömt ställa p-skivan), när bilen går sönder eller måste in på REGELBUNDEN service!

Som idag.
4000 spänn fattigare efter att mekanikerna stuckit in huvudet i min bil och pillat lite på nån skruv och smörjt nån axelled..eller vad det heter?.. H-vete, ska nog byta ut bilen mot cykeln snart, om jag så måste kämpa i snöstorm eller i ur och skur för att ta mig till jobbet. Måste bara börja planera mina dagar lite bättre då.. Vanligtvis går jag ju upp vid 5 om jag börjar halv sju.. så om jag ska börja bika (läs bajka) till jobbet innebär det att jag måste upp vid SENAST tretiden.. hmm..då har jag ju nyss nästan somnat..
A men nä. Det kommer ju faktiskt inte. Då slutar det väl med att jag ligger i ett dike pga envist trötta ögonlock som inte orkat ta mig hela vägen fram till målet. Å det skulle ju vara snyggt..
Komma haltandes inspringande i gymets reception på jobbet i sista sekund med andan i halsen, trasiga byxben och hjälmen på sne´. Leran skulle väl ha letat sig upp någonstans i halshöjd då jag försökt kravla mig upp ur diket med cykeln släpandes i byxbenet som fastnat i cykelkedjan. När jag väl står där med smuts och svett (för jag har ju trampat som en tok för att verkligen hinna i tid efter att ha sinkat tid under vurpan) droppandes från kläderna försöker jag förklara att det hände en olycka på vägen... som om man inte skulle misstänka det kanske?...Hemska tanke, Nej tack.

 

Så ja. Bortser man från alla kostnader som JAG HADE KUNNA GJORT SÅ OOOOOOTROLIGT MYCKET MER ROLIGT FÖR  så är väl bilen helt underbar.  Den tar mig trots allt dit jag vill, när jag vill.

Hurra för bilen.
Bu för lapplisor, jobbiga regelskyltar, kostnader och allt annat som gör livet liiite mer ansträngande och komplicerat.

Kommentarer
Postat av: Therese

fy vad surt och onödigt mkt pengar!

2009-01-15 @ 21:11:25
URL: http://theresesandas.blogg.se/
Postat av: faster cc

hej

trodde man var tvungen att vara bloggare för att skriva kommentarer...ja, jag vet, ena foten kvar i stenåldern... enl mina älskade ungar ;)men nu vet jag bättre, så nu lär du få läsa...

kram faster cc

ps. du skriver sååå bra!

2009-01-17 @ 10:34:48
URL: http://annanilsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0