Aktivia

"Ta en aktivia och magen mår super!"...
Stämmer, stämmer inte?

Skämt å sido så har Aktivia blivit en tredje part med mig och Mysan.

Ska vi sola ska Aktivia vara med
Ska vi se på tv ska Aktiva vara med
Ska vi pyssla ska Aktivia vara med
Ja, till och med när vi ska avnjuta den..mmm. ;)

Igår hämtade jag upp Mysan utanför Coop efter att ha ansträngt mig lite väl mycket i hemmet för att bekämpa dammråttorna.
Blek och rosslig i halsen mötte jag upp henne ute på parkeringen för att finna något gott i butiken till kvällen.
Alltid då vi umgås avslutas kvällen med en hejdundrande finalmiddag.
På vägen ut ur affären köpte jag på mig 2 trisslotter...vilket skulle visa sig vara heeelt i onödan, men men.

Väl hemma var det dax för lite mellanmål/lunch för min del, blev en youghurtblandning av ett nåt slag.
My var inte så hungrig men kommer glatt ut på altanen där jag sitter i skuggan och trycker eftersom man ska undvika solen vid lungsjuka och penecilinintag. Med stolt hållning och ett leende upp till öronen drar hon fram våran lilla kamrat bakom ryggen och höjer den till skyn samtidigt som hon kvittrar ut: "Ta en aktivia vett ja!" och sätter sig...i solen....

Efter total sanering i hela huset sög det ordentligt i våra kistor..
Jag fixade förrätten som blev himelskt god, det bjöds på en broccolisoppa med tillhörande bruchetta.
Huvudrätten stod My för. Vi konsaterade att vi fortfarande stod kvar i himmelriket då vi smakade av parmaskinkainlindad kycklingfile´ med bulgursallad till.
Som avslut slog vi våra två kloka ihop och  skapade en efterrätt bestående av färska jordgubbar och hallon med vaniljglass, kockosflingor, peckanströssel och en chokladbit på toppen.

Trötta och nöjda efter dagen gick vi till sängs...dock slutade den inte lika trevligt för min del.
Jag hanni nte mer än lägga huvudet på kudden innan en illamåendekänsla kröp sig på mig... Liggandes koncentrerandes med att hålla illamåendet i schakt hör jag någonstans långt där borta hur My ligger och komenterar det norska såpaprogrammet som ljuder på tv:n (fråga mig inte varför vi kollar på det...lättsamt antar jag...eller kanske inte i och med att det är det som My ständigt upprepande frågar sig vad dem säger..).
-Haha, "skuffet"! Vad betyder det?
Tillslut går det inte att hålla tillbaks.
Den fantastiska middagen hann inte mer än ner och vända.

Antingen var det en släng av magsjuka eller mer troligt en elak bakterie som letat sig in bland våra välsmakade tuggor under kvällen...ELLER,så var det för att jag inte tog del av Aktiva under dagen som My kanske.. :)
Under tiden som jag låg och krama toastolen sussade my och drömde säkert om alla norska ord som virrade omkring som små frågetecken.
Jag somnade tillslut ute på soffan och vaknar runt 4-tiden av att My kommer farandes ut genom sovrummet och ropar "Hur mår du?". Innan jag ens knappt hunnit avsluta mitt svar fortsätter hon : "gud vad varmt, jag simmar typ i svett"
"Oj då säger jag"
och väntar på svar.....men där verkar våran komversation vara  över..?
Hon hade återvänt in i sovrummet och somnat om (eller ska man säga fortsatt sova kanske :D).
Klockan 6 hade My åter igen vaknat med illamående men klarade sig oxå bara med det, som tur var.

Så idag har jag fått lyssna till Mysans ord som etsat sig fast i hjärnbalken:
"TA EN AKTIVA, DET HJÄLPER"... dock kunde jag inte ge mitt berömda gensvar tillbaka:
"Å TACK, DET HJÄLPTE, KÄNNER MIG REDAN MYCKET BÄTTRE" då dagens intag fick bestå av avslagen cola, nyponsoppa och en skorpa.

Minnen för livet.
Det är du jag och Aktiva Mysan.
Pöss :D

Kommentarer
Postat av: Mysan

Ja....du, jag och Activia....är mållös;-)



Love U!

Pöss!

2009-07-20 @ 11:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0