Surprice! Kryssning :)

Idag var jag faktiskt ledig pga lite bokningar. På sportlovet (och för övrigt alla andra lov) är näst intill hela saltis utrotat på folk.
Trots att jag var ledig så hade jag mycket att stå i...en surprice väntade My.
Sedan en längre tid tillbaka hade jag och My planerat middag denna kväll tillsammans med min syster för att fira Mys 30-årsdag. Eftersom hon inte ville gör en stor grej av den stora dagen så kom jag på den brilljanta ide´n att överraska henne. Jag hade sagt till henne att vi skulle, efter jobbet, mötas hemma hos mig för att sedan åka och göra naglar som vi båda suktat efter så länge. Därefter skulle vi åka tillbax hem till mig för att softa och invänta syster för att sedan käka en god middag och därefter gå ut på stan.
MEN!
*I själva verket hade jag bett syrran boka in oss på en kryssning till mariehamn istället.
*Jag ringde till lisa för å höra om hon ville följa med, vilket hon ville.
*Jag fixade en ögonbindel  och ett par gräsklippehörlurar med inbyggd radio i.
*Fixade hundvakt åt nisse och hugo.
*Tog kontakt med Mys kille för att förvarna om att hon inte kommer hem förrän dagen därpå.

Nagelfixet gick fint, vi blev båda mycket nöjda.
    
Allt gick enligt planerna ända tills Lisa ringer och säger att hon inte kan följa med pga sjukdom...gahh!!!
Panik.
Jag kommer på att "varför har jag inte frågat Lina, världens bästa Lina?"
Ringer lina.
"-Hej gumman! Det är såhär att vi ska på en överrasknings kryssning för My om typ 3 timmar och en har hoppat av, följa med?"
Cool som hon är så roddade hon i hop barnvakt och ringde mannen för att packa ihop lite prylar till kvällen.
Till saken hör den att My och Lina är gamla barndomskamrater som inte setts på länge, dubbelsurprice!

Jag hade iaf planerat att jag och My skulle vara hemma senast 15.30 igen för att hinna slänga i oss lite mat innan taxin stod utanfr 16.20 :S
16.00 har vi käkat färdigt och My slänger sig ner i soffan och säger:
"-gud va skönt, hela eftermiddagen att bara ligga och slappa..."
Jo hej ru..

16.20 reser sig My upp och utbrister:
MY: "-Men, nu kom det en taxi?!"
Jag: "-Ja, men vad bra, då kan du börja göra dig i ordning"
MY: "Jessica, vad är det här?!"
Jag: "kommer snart"

Jag hämtade hörlurarna och bindeln för att sedan hjälpa henne på med skorna.

Med stapplande steg tar vi oss ut från huset och ini  taxin.
Av någon underlig anledning hade jag fått en stor taxi,vilket även my konstaterade då jag hjälpte henne in.
Hon häll krampaktigt tag i mig och sa med förtvivlad röst:
"-du lämnar mig inte här va?"
Halvt dubbelvikta står jag och chaffören och skrattar medans jag förklarar att jag kommer finnas med vid hennes sida.
Väl inne i bilen och redo för avfärd.
My: "Jessica, varför är det en så stor taxi!?"
Jag: dör av skratt....

Under resten av resan till terminalen sitter hon och kramphåller min hand och ser sammanbiten ut lyssnandes till musik i lurarna.

Jag hade ingen aning om vilken kanal jag erbjudit henne, men då och då utbrast hon iskratt och kommenterade den sjuka reklamen som kom ur lurarna.

Vi möter upp syster och Lina på terminalen.
Folket runt omkring tycker att det här är lika roligt som vi.
My: "Men jessica, jag vill inte träffa något folk nu bara, e ju ite ens tillfixad"
Jag: "nej då, det är lugnt" :D

(Jag e röd i fejjan för att jag solat solarium...)

Egentligen ville man bara säga "det står bara ett x antal människor och skratta med oss åt dig". Haha.
Plötsligt utbrister My i sång.
"Å! I WISH I WAS A LITTLE BIT TALLER, I WISH I WAS A BALLER..., kommer ni håg tjejer?"
Jo, både vi och alla runt ikring oss..Å herregud va roligt.
Personlaen vi mötte genom tullar och spärrar spelade med bra.
"Välkomna till Arlanda!"
Dock hörde hon ju ingenting men det var bra iaf :)
Vid disken där vi ska visa upp legitimation ser vi en skylt som textar meningen:
"Idag pågår inspelning av tvprogrammet "Färjan".
Jag syster och lina tittar på varandra helt ovetande om detta, och utbrsiter:
"Trippelsurprice!"

Sista passagen var genom den där traditionella bågen innan man kliver på färjan där det står en entusiastisk fotograf som vill hjälpa oss medresande med ett minnesvärt foto innan man kommer ombord. Och O yes vilket foto det blev. HAHA.

När vi kommit in i hytten påbörjade vi våran födelsedagssång samtidigt vi plockade av hörlurar och bindel.
Det tar ett tag innan hon åter funnit skärpan efter att gått omkring i totalt mörker.
Plötsligt utbrister hon:
"Nämen, lina!, Å va!? VART E VI NU, på en båt?!"
Jag har nog aldrig sett eller varit med om att någon har blivit så glad och överraskad. KUL!
Trots att jag hade gjort bort mig, försagt mig,  totalt under dagens gång lyckade jag på något vänster rädda det.
Vi hade en skitkul kväll med god mat, dryck och fantastiskt mycket dans till riktigt bra musik från 2 liveband.

MY: "Jessica, Du vet att du också fyller 30 en vacker dag?"
Jag: "Jo tack, men känns rätt tryggt än sålänge. Det är 5 år kvar."

:D

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för en fatastisk kryssning, det var det roligaste jag har gjort på väldigt länge. Är otroligt glad över att jag fick hänga med tre så cool tjejer.

Tack!!

Kram Lina

2009-03-01 @ 20:31:09
Postat av: Anonym

TILL LINA: tack själv, det är vi som ska tacka för att du ville och kunde haka på, sjukt kul. kramen :)

2009-03-02 @ 11:32:35
Postat av: Malin

Tack tjejer för en otroligt kul resa :) den måste göras om flera gånger!!

Om inte en resa så en massa roliga tjejkvällar med god mat å en sväng på stan för att svänga våra lurviga ;)

Puss syster

2009-03-02 @ 11:39:36
Postat av: faster cc

vilken klockren födelsedagspresent! va KUL!

Kram kram

ps. de e väl OK att jag lagt ut en bild på dig på min blogg...ni e ju sååå lika ;)

2009-03-02 @ 17:51:38
URL: http://annanilsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0