Vinden vänder

Vinden vänder men tiderna blir mörkare.
Helgen har spenderats sängliggandes efter att åkt på en riktig dunderförkylning...mest troligt pga vaccinet.
Kvällen dagen efter fick jag enorm huvudvärk och tryck över bröstet. Sen kom det, värsta niagarafallet av snor anföll från ingen stans. Trodde jag skulle nysa ögonen ur mig. Klarade mig dock från feber vilket var skönt.
Mådde aldrig riktigt tokdåligt, kändes mer som en reningsprocess..tja, kalla det detox eller vad du vill, ut kom skiten iaf :D

Nu är jag efter många om och men på benen igen och känner mig piggare än nånsin. :)
Allt som känts förvirrande och nattsvart som höstmörkert börjar klarna och saker och ting verkar börja falla på plats, mkt tillfredställande.

Både yogakurs, författarkurs och jobbplaner känns inte hysteriskt längre, dem bara är där och gör mig gott.
Jag har kastat ut mina förfrågningar i rymden som Danne sa till mig att göra. Nu väntar jag bara på svar och dem kommer väl med tiden. Har redan som sagt infunnit ett visst behagligt lugn som jag trivs enormt bra med.
MEN! Självklart är jag inte fulländad bara för att jag känner mig lugn och jordnära...LÅNGT kvar, men jag håller mig nu iaf på landsvägen istället för tidigare flertalet besök i diket.
Vägen må vara krokig i dagsläget men BRED,  (bild ett) vilket tyder på en rätt osäker väg med många möjligheter och utmaningar, och det är precis där jag befinner mig just nu. Så småning om kommer jag till bild 2 då jag har en mer klar bild/sikt över saker och ting. Därefter kan jag solla lite bland valmöjligheter, smala av landsvägen som tar form av en skogsstig för att sen slutligen befinna mig på den riktigt smala och raka stigen med ett fokus, känna mig nöjd och belåten. Det kommer ta tid, men det är det livet är till för, utforska och leva med tiden här och nu.
       

Kommentarer
Postat av: Mysan

Snart fulländad:-)

Jag och Skorpan finns på dina vägar om du behöver rasta:-)Så är det! Tack för i söndags och för att du finns!

Love U...puss!

2009-10-26 @ 14:13:18
Postat av: faster cc

tack o lov att det börjar "klarna" i ditt liv...nattsvart o förvirrande!? dina kurser/planer ska ju vara roliga o givande! Skit i dem om inte glädjen finns där.

Utforska inte sönder allting! Och du hinner/KAN byta jobb 100 ggr till här i livet...LEV, NJUT, SKRATTA o välj för guds skull den raka ENKLA, ROLIGA bekymmerslösa vägen...annars kommer jag och piskar dig dit! :)



STYRKE KRAMAR I MASSOR

2009-10-27 @ 09:06:31
Postat av: Jessica

Ja du kära fatser, skulle nog behöva bli piskad i rätt riktigt ibland, är ju rätt bra på å fundera och känna efter för mkt ibland...."ja men...men..det då...eller det där...eller det är klart,det vill jag ju göra...eller?" ;) Hoppas allt är bra med dig och familjen. KRAMZ

2009-10-27 @ 09:45:15
Postat av: Jessica

Ha ha..."Fatser", blev lite fel. Skulle råkat skriva med z oxå "Fatzer"...Haha. Faster skulle det iaf stå. Tjipp!

2009-10-27 @ 09:46:50
Postat av: fatzer cc

ha ha ha fatzer är Ok (min favvo-choklad ;)

2009-10-27 @ 10:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0