Mysig dag

Jobb, långpromenad, givande samtal, bastu, nakenbad och skratt.
Ja, precis dessa ting bringade min dag igår.

Jag hade en lätt och rätt rolig dag på jobbet som sedan kom att bytas av till skönt bastubad mitt på blanka eftermiddagen, heeelt underbart. Kroppen, hjärnan och huden mådde prima.
Marko åkte ut och med båten tillsammans med sin mamma som för övrigt är nere i stan på vistelse, så jag passade på att åka och träffa lina. Som alltid sprang en timmes promenad iväg fortare än fortast. Jag tycker att jag kan pinna på rätt bra men iom att Lina är dryga huvudet längre än mig så innebär det oxå att hon tar nååååågot längre kliv än vad jag gör. Trots den höga farten (och höga pulsen) hinner vi nog prata om allt mellan himmel och jord på den timmen bland stenar och stock, munnen går i ett. När vi blir tysta är det förmodligen en uppförsbacke :).
Alltid lika skönt när man sedan sätter sig i bilen för att åka hem. Man har som gjort en mental detox med en av världens bästa tjejer :) Mun-diare lixom ;) + enorm mkt frisk luft och man känner sig ren.

Tiden rann iväg och middagen blev sen (igen). Dock mkt god.
Marko med mor och hundar kommer in genom dörren dröpandes av vatten, regnade lite..
Vi satt och prata (mer), åt och titta tv.
Plötsligt får jag syn på ytterligare en mus.
Marko ställer sig upp och börjar hetsa Hugo till att jaga det lilla livet. Hugo lyckas stänga in den i ett hörn och Marko skriker desperat " döda hugo döda!" medan han springer omkring med giutarren som stått i hörnet i högsta hugg. Musen försöker fly genom bakongdörren men virar in sig i gardinen med hugo hack i häl.

Vem skulle inte bli rädd och förvirrad efter att ha sett det här trynet lixom?
Han vet varken ut eller in. Tillslut kommer han ut ur gardinens mörker och får till skräcken syn på Irma (markos mamma) som står och sjasar den irätt riktning ut genom dörren.

Jag låg i soffan och beskådade denna dramatiska händelse och kan här med konstatera att skratt kan framkalla magknip.
Efter denna händelserika dag somna vi nöjda och belåtna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Fina fina du!

Jag älskar våra promenader känns aldrig så lätt att vara ute och röra på sig som när man får super sällskap och låååånga samtal.



Kram kram

2009-09-05 @ 11:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0