I Fixartagen.

Skulle skrivit inlägg igår men klockan drog iväg så därför kompenserar jag upp lite idag med fler inläg. Deal!?

Igår var jag ledig från jobbet så jag och Marko drog in till stan för att kolLa runt lite. Vi har så myckert ideer om vårfixning med hus och trädgård, och shit vad roligt det är. När man väl satt igång projekt finns ingen hejd.
Det börjades iaf med att jag köpte mina första mammakläder, finns riktigt fina såna! Ni får smakprov på dem lite senare.

Därefter åkte vi en sväng förbi Mys mamma för att kolla in hennes påbörjade trädgårdsland. Vi är ju själva enormt sugna på ett så vi ville hämta lite inspiration från någon kunnig. Så snart är även vi igång.
Det kommer bli nåt liknande i stil med hennes tror jag.
Olika partier med grusgång imellan. Vi måste även göra något fiffigt staket runt vårat då vi har mycket djur som springer här om nätterna. Det som bla kommer finnas i vårat land är: 1. Potaitis och morötter. 2. Sallad, räddisor,tomat och lök. 3. Örter och kryddor. 4. Jordgubbar, smultron och rabarber.

Det blir fint!
Då har jag nåt att gå å pyssla med under somarn oxå. Smart!
Jag kommer då också få enormt bra användning av mina nya fina trädgårdsredskap som jag fick av My i "examens"present. :)

Tack!!

Innan vi åkte vidare hem stannade vi till på bygg-ole och valde ut stenplattor som ska sättas på framsidan, äntligen kan man snart få bli kvitt allt grus som dras med innanför dörren.

Väl hemma igen fick vi någon knäpp.
Jag började rensa allt som fanns inne i huset.
Alla kläder åkte ur garderoben för storrensning ute på altanen (för så sjukt skönt väder det var!). 
Sen dammades alla hyllor i byråer och garderober av.
Ihop-plock och rensning av skor och vinterjackor packades ner i stora kartonger, det slutade med 6 överfulla sådana som ska in i förrådet. 2 sopsäckar med kläder till mamma och en kasse till My, hoppas ni hittar något som passr. :)

Lövkrattning framför huset gjordes, hela altanen är tvättad med högtryckstvätt så nu är den som ny,  gamla högar av papper och posthögar som legat och skräpat i veckor eldades upp ute i tunnan och köksskåpen rensades på diverse artiklar och dammades ur.

Även om vi hann med mycket igår finns så mycket mer som behövs göras innan allt är tipp topp, och ideerna bara sprutar. Nu är vi verkligen på gång, kul är det och det kommer bli så fint här i sommar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är det en härlig tid vi har framför oss, ljuset...man blir glad!

Trädgårdsland är jätte kul, vi hade det när vi bodde på mårdvägen....roligast va nog allt fixande innan.....fast visst var det kul

och se vad som kom upp i landet....trängseln när man planterat för tätt.....Lycka till!

kramar fasterix

2010-04-30 @ 08:35:01
Postat av: Mysan

Men åh vilken härlig dag ni haft! Snygga trädgårdshandskar, verkligen;-), varsågod darling!



Ser fram emot att få sticka ner näsan i klädkassen.

Hoppas ni får mysig och trevlig valborg...jag kommer ihåg förra valborg, ha, ha. Kan inte sluta le när jag tänker på den...



Nu ska jag köra spinningklass och sen måste jag nog " gå och vila"

Puss och kraaaaam och Hej, hej!

Myyys

2010-04-30 @ 11:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0