Nojjor

När man sitter med ett litet liv inne i magen växer en massa nojjor fram, man blir helt plötslig så medveten.
"Tänk om", "kan jag?", "får jag?", "skadar det?"

Det finns de som röker, dricker, drogar under graviditeten, som gör obra saker med flit.
Man äter processad mat, får i sig avgaser osv. Finns mkt i våran omgivning som kan skada.
Jag hamnade i ett dilemma och fick tok-ångest. Nu är det ju gjort.... men det där tänk om finns alltid där iaf..

Jag har fått sånt fruktansvärt bra luktsinne att det skrämmer mig...på riktigt.
All stark lukt får mig att tro att jag förgiftar den lille inne i magen, speciellt efter hårfärgande.
Skulle ju bli blond här ett tag men vad jag inte visste och tänkte på är att pigmenten blir annorlunda då man är gravid...och att man helst kanske ska undvika fixa med hårfärger under graviditeten..

Så nu efter många om och men så är jag tillbaka till det brunare hållet igen..och kommer så förbli, punkt. Dock fick jag ångest såhär efteråt, man har helt plötsligt blivit så nojjig. Så ni som tänker skriva till mig att det inte är bra att färga håret i min sits behöver inte göra det. Det räcker med att missfärgningen inte var planerad och åtgärder behövdes dock för att jag skulle kunna se mig i spegeln och le mot mig själv.. :)


Hade bara lust att skrika...
http://battycatty.se/sehor/2004/images/21dec/DSC_4799.jpg... å sen kände jag mig bara tom.. http://battycatty.se/sehor/2004/images/21dec/DSC_4880.jpg...och lugn ;)

Idag har nojjorna tilltagit.
Har tidigare varit sjukt känslig mot stark lukt som parfymer, målarfärger , hårfärger osv men nu räcker inte bara dessa dofter för att göra mig lite lätt panikslagen och tänka "tänk om".

*Jag höll andan då bilar körde förbi mig på vägen då vi promenerade (avgaser är ju inte bra!)
*När jag duscha nisse och hugo ångade stark doft från schampot upp, panik!
*Jag förbereder mig långt innan jag ska passera en rökande individ...håll andan..andas ut...andas in...fan, röken följer med mig typ 200m efter att jag passerat.
*Precis då jag bestämmer mig för att ta ett djupt friskt andetag har självklart en hund pissat i drivan brevid mig, detta är en doft som gått mig på nerverna under hela vintern. Denna äckliga fräna kissdoft klamrar sig fast i mina lungor, hjälp, host!
* Ska sminka mig, maskaran påminner mig om hårfärgsdoften...men neje..suck.

Shit, man blir helkonstig!
Ja, som ni förstår är inte min vardag som den brukar just nu, med andra ord: inte lätt. Tänker, tänker, tänker..
Måste bara påminna mig själv om att det faktiskt är bra om jag andas normalt så bebis också får normalt med syre ;)

Imorn börjar min utbildning, på med skyddsmasken! :D
Ciao!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0