Vanliga rutiner

Nu börjar allt gå som i cirkel igen..
Jobba, träna, äta sova....jobba, träna ,äta och sova.. Det är väl så livet är, antar jag.

Jag sitter nu med en extra sambo..eller ska man säga reserv-sambo hemma nu då Marko lämnat mig för ett tag.
Han är nämligen i Argentina för att delta i Wipeout.
Pratade med honom igår och han kände sig inte så kaxig då han hade sett tävlingsbanan och dessutom fått veta att tidigare tävlande hade brutit näsor och slitiot av ben osv.

Jag håller iaf alla tummar och tår för att han kommer hem helskinnad.
Så, nu bor my och skorpan (hennes hund) hos mig, skönt att inte behöva sitta ensam ute i skogen.

I går var jag och handla frukost-bröd, ni vet en sån förpackning rallarhalvor, 4-pack.
Imorse då jag skulle bre mig en smörgås är förpackningen puts veck, "vart är brödet?".
Minns så väl att jag hade lagt det på köksbänken.
Jag letar och letar och börjar tro att My lagt undan det på nåt fiffigt ställe...men icke..
Jag gör min gröt och en annan smörgås.
När jag går mot matbordet ser jag detta liggandes på golvet!


Miss Skorpan har mumsat i sig HELA förpackningen med bröd. Fräckt om jag får säga.
Mätt och belåten ligger hon på Nisse och Hugos kuddar och tycker det är jättetrevligt att jag har klivit upp..
Hygglo, hon kunde ju åtminstonde lämnat en skiva till mig..
Ja, ja. Mätt och belåten belv ÄVEN jag till slut.
Ikväll blir det kalopps hemma hos mor och far.

Mums!

Kommentarer
Postat av: Mysan

Du har det bra du med en reservsambo;-) det är ju inte vilken reservsambo som helst heller...:-)



Förresten "Reserv" låter typ sådär tycker jag skulle vi inte kunna säga att du just nu har en ängel på besök eller djävul beror på hur man ser det;-)

puss!!

2010-01-28 @ 14:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0