Påhälsning hos fler djur.

Vi fick som sagt träffa på många olika djur på Kolmården.
Bla elefanterna, dessa fantastiskt stora bjässar!
Hon (för jag tror att det var en "hon"..) gillar morötter.



Chimpanserna är alltid lika roliga, underhållande och fachinerande.
Tänk att dem är våra föregångare..

 
Så otroligt coola människodjur.

De mest respektingivande djuren måste jag ändå säga är lejonen.
Vi fick möta dem inne i lejonkulan vilket innebär att du nästintill får stå öga mot öga med dem. Det gäller att inte stå för nära gallret då dem listat ut att man kan sticka in tassen en bra bit..

 

Favoriterna var dock dessa söta nyfikna surikatter.
Dem avgudade min nya mjuka "fleecejacka" som jag bar.
Dem la sig bekvämt till rätta i svanken.
Hade dem fått bestämma hade jag nog blivit kvar där inne för resten av mitt liv...eller iaf min jacka..



Olivia var helt slut efter denna helg, men en åktur på Markos rygg gjorde henne på bättre humör igen. 

En superlyckad och härlig helg på Kolmården.
Ett stort tack till alla fixare!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag var också på Kolmården och såg er vid frukosten faktiskt:)

2010-05-02 @ 14:41:49
Postat av: jessica

jaha, där ser man :)

2010-05-02 @ 15:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0