Växer

Magen blir större och större och jag blir mer och mer otyplig och trött.
Idag var jag tillbaka på jobbet efter att ha varit sjukskriven en vecka, inte för att jag mått dåligt utan för att kroppen inte riktigt hängde med i svängarna då bebben växer så det knakar.. Därav har väl de flesta symptomen som en graviditet kan åstadkomma dykt upp, alla på en och samma gång.
Haft svårt att böja mig efter saker då kissblåsan hamnar i klämm hur jag än gör, bäcken ömmar, fötterna börjar känna sig lite plågade och ljumskpartierna stramar som en spända fiolsträngar. Mitt jobb underlättar inte direkt mina svårigheter då jag ständigt som Personlig tränare måste lyfta, trycka, böja, dra och instruera röröelser m.m. Självklart kan jag underlätta för mig själv genom att be kunden att plocka av och på vikter osv MEN det är mitt jobb att serva, fixa/ dona och finnas med i alla rörelser som en kund blir tillsagt att utföra. Jag är inte en Personlig tränare som sitter vid sidan om och pekar, jag ska finnas med under hela passet och se till att kunden får ut max av sin träning för att uppnå sina reslutat. Dilemma. Men jag kör på så gått det går så länge det inte hindrar mig allt för mkt.
Ur allt detta "elände" kommer något helt fantastiskt till slut, så det får strama, trycka och klämma hur mkt det vill så länge det inte är farligt för oss.

Magstatus:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vilken fiin mage!

kramar fasterix

2010-05-20 @ 15:48:44
Postat av: Josefine

Åhh så vackert, det är verkligen fint med en gravid kvinna :)

2010-05-20 @ 18:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0