älgarna klappar takten..

Inatt var det 3timmars-regeln som gällde.
Ställa klockan var 3 timme för att mata... Hon körde eget race var annan timme.. Efter 4-tidens mål lämpa jag över henne till Marko för att kanske få sova nån timme.. Direkt hon tagit plats började gnyandet... Marko ligger och gullar med henne medan hon gymnastiserar. Jag känner att jag är på väg bort då Marko bestämmer sig för att försöka sjunga henne till söms.. Från tyst mummell tar han i "Näääär älgarna klappar takten"... (inte direkt nån lugn visa..) den gick inte riktigt hem..varken hos Moa eller mig. Då kom försök nr 2 "Se på luffarn som går där på vägen"... även här blev det protest. Skriket ger Marko lite lätt panik. Jag tar upp henne i famnen och gungar lite,knäpptyst..
"jaha, det var så man skulle göra" skrattar Marko..även jag.
Han är underbar.
Nu vilar mina guldklimpar så fint ihop.



Kommentarer
Postat av: Yvonne Eriksson

Så mysigt:) Hon vänjer sig nog vid pappas sång också:)

2010-08-28 @ 16:51:46
Postat av: Linda

Haha! Bra där Marko. Du kanske skulle ha tagit Bara en liten hund, är de som jag vill ha, tänk om ja hade en oj va de vore bra... Den är iallafall lugn trotts att den har använts i en av dina föreställningar. :) Hoppas du får lite sömn iallafall Jessica! Det behöver du, ni alla tre! :)

2010-08-29 @ 02:25:25
Postat av: Ehlin

Grattis till söta lilla Moa!! Höll på att skratta tills jag pinka på mej av detta inlägg... Ha ha ha vilka roliga (men självklart gulliga) val av låtar!!! Lycka till med allt! :D

2010-08-30 @ 18:09:57
URL: http://ehlinl.blogg.se/
Postat av: Sandhra

Hej hej, häärligt med lite skönsång mitt i natten sådär. Fördelen är ju att Marko kan sjunga till skillnad från min kära sambo som inte kan ta en ton ;-). Ett litet tips för att få mer sömn är dock att inte ställa klockan för att mata då hon säkert talar om när hon vill ha mat ( såtillvida att inte BVC sagt annat om hon gått ner mer än 10% av sin födelsevikt) önskar er ett stort lycka till och grattis grattis till er lilla prinsessa :-)

2010-09-01 @ 18:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0