Bullbak!

Mjölk, ägg, smör smör smör, kanel, kardemumma, mjukost, mjölk mjölk mjölk, jäst, mjöl mjöl mjöl å så en aktiva på hörnet. Det var vad som stod på min och Mys handlingslapp idag. För idag har vi stått i STORT bullbak heeela dagen. Å som vi bakade!!
Tre satser blev det, med 3 olika sorters smak, cream cheese bullar, vaniljbullar och kanelbullar.

Mina Cream cheese bullar
blev nerröstade direkt då jag talade om vad dem innehöll, "Mä, är det såna där nyttiga bullar!?....å med ost??!??" Man kunde riktigt höra hur utdömda dem var på tonen. MEN! Det nedlåtandet från Marko byttes snabbt ut efter första tuggan till en förvånad blick och en chock över att dem var grymma. HA! JUST DET.
Å grymma var dem faktiskt, överraskade mig själv lite där faktiskt :)

Marko är lite som ett barn ibland, precis som min kära far dessutom. Har man inte berättat innehållet i ett bakverk så slinker dem ner galant men råkar man berätta på förväg vad godsakerna innehåller så kommer de härliga förutfattade meningarna haglande och intresset för provsmakning blir tveksamt. Allt som innehåller annat än rent vetemjöl, smör och socker är tydlingen äckligt och läskigt?? Lite fullkorn eller annan utbytt ingrediens kan ju vara farligt..
Pft! Det fnyser jag åt. :)
Ost i bullar LÅTER kanske otippat och udda men jag kan lova att dem var allt annat än torra, hade konstig konsistens eller osmakliga på annat vis. Punkt.

Vanilj och kanelbullarna blev iaf också succe´.
Jag och My förundrades över hur fiiiina dem faktiskt blev B)

Å dem smakade fantastiskt ihop med ett kallt glas mjölk.

Bullfrosseri är det rätta ordet!


Vilken dag.
Man går omkring med en härig bulldoft i kläderna eller ja.. invändigt, på, kring en lixom.
Lukten har väl satt sig fast i näshåren eller nåt, så jag ska njuta av aromen så länge den varar ;)

Fika, någon? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0