Gungar fortf

Ja det gungar fortf lite grann i huvudet idag efter en heldag ute på sjön igår.
Vi var ute med Markos mamma och sambo och fiskade i närmare 4 timmar vilket resulterade i rökt aborre med färskpotatis till middag för vissa... Jag provsmakade dock, å himmel vad gott det är, älskar aborre!!! Snart får även jag äta det.


Hemfärden från våran lilla fiskeoas gick i fartdårens tecken, det fick även Markos mamma erfara där hon satt och krampaktigt höll i kepsen för att den inte skulle blåsa iväg.
Till en början tyckte även hon att det var det rätt roligt..

--->
Men skratt utbyttes ganska snabbt till chock och panik till följd av skrikande hot på finlandssvensk brytning frän Irma "Aldrig mer....aaaldrig mer!" då marko drog upp farten ytterligare.
Vi skratta så vi grät.

Efter fisketuren var vi alla möra och maten fick tala för sig själv.
Tröttheten och lojheten sitter i även idag känner jag, så jag blir nog kvar i sängen och vilar tror jag.
Ska försöka iaf..
 

Det är nog snarare bild ner 2 som talar sanning.
Trött och öm länd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära Jessica, att du orkar och jisses vilka fina abborrar...mums...

sköt om dig nu o vila mycket...snart är det ju dax...spännande....

tusen kramar från fasterix

2010-08-17 @ 14:46:50
Postat av: Anita

Rökt abborre bl det godaste som finns

2010-08-17 @ 16:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0