Tankar

Ja idag har min dag gått i tankarnas tecken.
Känner mig alldeles yr och nu när väl motorn är igång slutar den inte snurra :)

Andrea var här idag och preppa mig inför dagen D. Skönt med en "sista"(?) omgång av andningsträning och ventilation kring själva förlossningen. Känner mig rätt redo nu. Ja, den lille får komma nu. Jag är mer än redo att både möta smärtan och bli "vän" med den, men ffa att få möta det lilla livet som ska ut.
Nu mera tror jag varje kväll innan jag hoppar isäng att "inatt, inatt händer det, jag känner det.." Men hur ska jag kunna känna det när jag inte har en aning om vad som väntar eller HUR det känns då det väl börjar hända grejer, på riktigt? Jag lär bli varse.
Försöker kanske lura mig själv lite för att jag just vet att det kan hända vilken dag som helst. Jag förbereder mig själv lixom :). Det är lite som att gå och vänta på jultomten som liten men utan att veta vilken dag han ska komma på.
"nu då? nähe... men nu då?... näe.." Man väntar och väntar med den där nyfikenheten och nervositeten inom sig. Men plötsligt, plötsligt händer det. Väntar på det tillfället och längtar..väldigt mkt!

Kommentarer
Postat av: Janna

Du kommer känna när det blir dags. Lycka till!

2010-08-20 @ 19:55:05
Postat av: Jessica

Jo man säger ju det :) Tack för lyckönskningen.

2010-08-20 @ 21:20:00
Postat av: Anita

Ta det lugnt det är inget krig du ska igenom lyssna inte på andra lyckan är starkare än värkarna!!! kläm på pärlan ute lyckan strålar kram anita

2010-08-20 @ 21:57:23
Postat av: Anonym

Kära Jessica, Du klarar det galant! skriik, grååt, fula ord ....(finska fula ord , låter värst :)) Du bestämmer takten..glöm inte det!

Tusen kramar till Er!

/fasterix

2010-08-21 @ 01:31:30
Postat av: Anonym

Kära Jessica, Du klarar det galant! skriik, grååt, fula ord ....(finska fula ord , låter värst :)) Du bestämmer takten..glöm inte det!

Tusen kramar till Er!

/fasterix

2010-08-21 @ 01:32:13
Postat av: Malin

Hej!



Har läst din blogg från dag ett men aldrig kommenterat?! Skäms på mig!

Men hur som. Nu är det på tiden.



Jag vill skicka alla världens lyckönskningar inför vad som komma skall!! :)



Fortsätt med bloggandet. Du och din härliga livsstil inspirerar!

2010-08-21 @ 02:15:12
Postat av: Jessica

Tack Malin för de värmande orden.:) Kul att du gillar bloggen. //Jessica

2010-08-21 @ 10:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0