Fiskelycka

Dagarna har bara susat förbi. Marko har ju äntligen kommit hem så vi har tagit till vara på tiden tillsammans kan man säga. Tex i förrgår var vi iväg med båten till Strömma för att käka lite lunch och åkte sedan vidare ut till vårat fiskeställe i hopp om att få dra upp några abborrar. Vi skulle få finlandsfrämmande  till veckan som vi lovat färsk fisk med färsk potatis till... Vi kände iiiiingen press... Vi har ju aldrig lovat sånt förut då vi varit iväg på våra fisketrippar...aldrig..*harkel* ;)

Men denna gång kan jag lova att vi hade fiskelyckan med oss.
Jag som trogen metare körde på det medan Marko tog kastspöt.
Konstigt nog drog jag upp dem stora och Marko fick yngeln :)

Jag hann inte mer än att dra upp fisken, få av den från kroken, slänga i flötet och få napp igen. Det är såna här dagar man vill uppleva som "fiskare", då är det roligt. Kan förstå spelberoende personer lite grann som får "speldjävulen" i sig och inte kan sluta spela eller satsa pengar.
Det här var näst intill samma grej. "ok, bara en till...nej en till...a men sista ra.."
Så höll vi på i fyra timmar! Å middag hade vi så det räckte och blev över. Grannen fick till och med hälften.
Vi drog upp 54st!! Helt sjukt. (notera att jag fick upp ungefär 34 av dem, hehe :D)
Å stora var dom.




Vi höll på till sena kvällen, och vilken kväll vi fick!






Å jag kände mig mäkta nöjd och njöt av sista solglimten under färden hem.


En molnig dags början slutade med storslam i fiske och kanonväder.
Vi hann även med att njuta lite av våran medhavda matsäck och dopp från båten.

En FULLändad dag!

Middagen igår kan jag hälsa att den blev succe´. Marko hade fileat och byxat alla fiskar, panerade och smörstekte dem. Som tack för fisken kom grannen över med färska kantareller som dem plockat här i området. Prima!
Så till fisken blev det färsk dillpotatis och kantarellsås OCH icke att förglömma. Nybakat bröd såklart ;) Fast denna gång wahlnötsfrallor. Vilken middag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en underbar god middag och trevlig kväll./kram

2010-07-22 @ 21:24:23
Postat av: faster cc

gu va kul o fiska när det nappar...satt själv typ 3 tim.= en (1) brax-f-n! Kommer till er nästa gg me metspöt ;)

kramar

2010-07-23 @ 13:41:18
Postat av: Jessica

Du är välkommen! Brax är ingen höjdare :)

Kraaam

2010-07-23 @ 20:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0