Profylax-träning

Idag var Profylaxandning inbokad och tur som vi hade tog bästaste Andrea sig hit ut till oss.
I vanlig ordning blir det mycket frågor, funderingar och info kring förlossningen, (kan inte riktigt fatta att det snart är dax..gah) men självklart även en hel del prat runt den pågående graviditeten i sig. Alla frågetecken suddas ut och man känner sig mer och mer trygg i vad som händer och i det som komma skall. And that´s the point I guess :)
För en gångs skull kunde jag idag säga att jag faktiskt varit duktig på andningsträningen sedan sist vi pratades vid, för den har jag skött riktigt bra sen jag kom hem från Gotland i samband med min simträning och stretch. Lite sämre användning av Tens-apparaten dock men den kom iaf till användning under dagens träning.

Idag körde vi ny position. Jag fick hänga över köksbänken samtidigt som Andrea och Marko jobbade på att iscensätta en värk på mig genom att Andrea styrde strömmen på Tensen som var placerad runt bäcken och länd medan Marko satt på golvet under mig och nöp mig i insida lår... Därmed skulle jag hitta fokus iform av avslappning tillsammans med en jämn och fin andning för att härda ut smärtan som varar någonstans mellan 60-90sek. Det är skönt när man känner att man funnit tricket att bara kunna fokucera på andningen och kan förbise smärtan...även om nu nypningar i insida lår och lite ström från en apparat är väldigt långt bort från en riktig grav-värk. Men man får iaf in tekniken någorlunda och har något att jobba mot.  

Efter att ha hängt med överkroppen framåt ett längre tag blev magen somen strut.


Andrea kände efter sparkar..ser dock ut som att det är jag själv som håller mig på magen :)


Behöver ni också grym hjälp med förberedelser inför eran förlossning så kan jag starkt rekommendera Andrea,  Ni hittar henne på http://www.primadonnaprofylax.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0