Ikea dag 1

I Torsdags blev det en inprovisationsdag på ikea.

Innan jag ens börjat min vandring i det gigantiska varuhuset var jag torr som snus i munnen. Tackar vet jag gratistoaletter med PLASTMUGGAR och vanligt rinnande vatten så att man slipper leta reda på närmsta cafe för att där sen stå och köa i alldeless för lång och bortslösad tid för en vattenflaska med vatten som smakar plast..

...rinnande vatten..mmm..


Efter att ha klunkat i mig X antal småmuggar som rymmer ungefär max 2 klunkar (stora dock ;) var jag fit for fight för att ta mig ann trängseln. 
Beredd med mina vässade armbågarna hade gjort mig redo för att ta mig igenom klungor av småbarnsfamiljer som vanligtvis stannar upp hela gångarna för att trösta sina skrikande barn eller de lite äldre folket som inte alls har bråttom, stannar och ställer vagnen på tvären så att man inte kommer förbi. MEN, snopen blev jag då jag kliver in och endast ser några enstaka själar som går och pillar och plockar.
Med andra ord, lagom med folk så jag kunde strosa på i mitt eget tempo, hittade lite kuddar och fodral + en matta som jag fick med mig hem.

Var rätt slut efter denna dag ändå...hältung.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0