Först det ena...

..sen det andra.
Vila vila vila...igen..är det jag har fått gör nu i 2 dar..igen.
Ja, nu har man åkt mjölkstockning och feber med den :S
Visst visste man att förlossningen och graviditet skulle vara en sak för sig,både omställningar och smärta att uthärda. Men amningen då? Vilka bekymmer som finns kring den är det inte så mkt prat om. Så, för er som undrar, ja det gör ont innan tekniken sitter och det är mycket att tänka på.
Du ska ha rätt position, bebis ska lära sig sugteknik och ta vårtan rätt i munnen, hitta rätt ställning osv, Allt för att undvika såriga bröstvårtor, mjölkstockning och hungrig bebis.

Nu har ju inte jag problemet med fel amningsteknik eller sugteknik från bebis, inte heller har jag problemet "för lite mjölkproduktion" utan problemet sitter snarare i toooo much food.
Idag då vi var på återkoll sa barnmorskan att jag var en sån typisk kvinna som lätt skulle kunna amma trillingar,  så man kan väl säga att jag har ett ganska stort överskott på käk.
Inte konstigt lilla Moa ökar stadigt i vikt och sover mkt. Stackarn landar i matkoma efter varje måltid :)
Dock inte så synd om henne, hon äter när hon vill, sover och bajsar som bebisar ska.
Hon är en frisk och stark liten tjej.
Nu ska jag gå och vila å sniffa lite bebis ;)


 
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Oj oj stackars dig!!! de kommer jag ihåg att de gjort SÅ ont!!! Krya på dig!!!!Jag ökar åxå i vikt!!!inte lika bra ha ha ha

2010-09-04 @ 21:59:56
Postat av: Anonym

Så söt hon är :)

2010-09-04 @ 22:43:24
Postat av: Dennis

SPC-Flakes® heter det. Krya på dig.

2010-09-05 @ 06:10:02
Postat av: Jessica

Tack Dennis, dock på bättringsvägen :)

2010-09-05 @ 12:56:22
Postat av: Sandhra

Hejsan.

Lider med dig , om du har möjlighet så kan du pumpa och skänka till prematurbebisar där ni födde Moa. De brukar skrika efter mjölk iaf häromkring där vi bor och kan man göra en insats för de små så är det ju underbart :-).

Krya på dig !!

Kram

2010-09-05 @ 20:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0