Inte överrens..

Febern är på väg bort och jag börjar känna mig frisk, alltid lite kurigt det där med antibiotika. Jag har ätit penicilinet i 2 dagar och känner mig frisk...Jag har dock 8dagar kvar att knapra piller, buhu (Jo jag fick en hästkur).
MEN, Vaknade trots allt upp rätt "pigg" imorse efter att fått sova hyfsat bra och inte heller simmat i svett som dygnen innan. Svettningarna beror på höga doser hormoner tillhörande amningen och baciller som kroppen vill få ut.

Under denna tidiga morgon tänkte jag ta mig en uppfriskande promenad i diset med Moa och vagnen, men efter halva vägen, dvs typ 10min strejkar mitt bäcken, och ländryggen med det.. Kroppen vill verkligen inte att jag ska vara i rörelse och det gör mig en gnutta frustrerad. Jag har varit i rörelse i 26år och helt plötsligt blir man tvungen till vila, jag och kroppen är inte överrens..

Tur man har go-biten att ligga och beundras över och lukta på..
Vi sover gott ihop..

Hur mkt jag än vill så blir det ingen träning...inte ens promenader för min del på ett tag just nu.
Det som jag tillåts träna på nu är mest den mentala biten. Att härda ut vilan och inse att den är nödvändig och kommer göra mig gott. Tur man kan njuta av diverse ting trots frustration.

Mitt nya mantra lyder:
"VILA ÄR BRA...VILA ÄR BRA..VILA ÄR BRA..." 

Kommentarer
Postat av: Annie

å vilken söt bild ! hon är ju sååå söt ! lyssna på kroppen ett tag till ! köpte Fitness tidningen igår för att få träningsinspiration ! jättefint repotage ! Kram Annie

2010-09-08 @ 19:06:30
URL: http://blogg.amelia.se/annie
Postat av: mormor

Sååå mysigt ni har det tillsammans.Längtar att få se Moa till helgen. Kram

2010-09-08 @ 19:06:30
Postat av: Anita

Stackars dig Jessica, tur att det är just du som har startat lite illa med lilla pärlan för du har så mycke kunskap om kropp och hälsa så du kan ta allt det här rätt. Kryan på dig stumpan allt blir jättebra snart!!!

2010-09-09 @ 21:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0