Vinnarrecept :)

Här kommer receptet på min vinnarrätt för er som ville ha det.
Go spis! :)

Detta behövs, allt efter önskad mängd:
*Torskfile
*Grön pesto efter smak (antingen hemmagjord eller köpt)
*Potatis
*Morötter
*Rödbetor
*Paprika

*Svamp
*Coctailtomater

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225g.
Börja med att skära alla rotfrukter och grönsaker i bitar, lägg i en form.
Tomater och svamp lägger du i en separat bunke.
Ringla över olivolja, salta och peppra både i formen och bunken.
Sätt in formen i ugnen i 15min.
Under tiden lägger du torskfileerna på ett smort stort folieark som du sen ska kunna göra till ett paket.
Salta och peppra fisken och bred sedan ut ett rikligt lager med pesto över fisken. Slå ihop paketet.
Då formen gått sina 15 min drar du ner värmen till 200g, rör om och tillsätt svampen och tomaterna. Lägg även in fisk-foliepaketet.
Kör allt klart i 10 min.
Ta ut och servera med en citronsås och riven pepparoth.

Sås:
1dl cream fraice
2dl Grekisk yoghurt
Rivet skal av en 1/2 citron
Några droppar citronsaft
1msk riven pepparroth

Min hemmagjorda Pesto:
1 Kruka basilika
1/2 kruka persilja
1dl pinjenötter
1dl cachewnötter
200g riven parmesanost
Olivolja efter tycke och smak av tjocklek.

Kör allt i en mixer, klart!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Gjorde denna goda pestotorsk & mina barn 3 & 5 år och sambon verkligen älskade det, jag oxå, Supergott!! Tack för receptet!!

2010-10-13 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0