blommig falukörv :)

Falukorv tycker jag är en riktig husman. Ja jo man kan ju piffa till den lite såklart för lite bättre smak, men ffa för bättre utseende.

Varför smakar allt dåligt gott, varför ska det innehåla så mkt skit, konstgjorda prylar och slamsor, why??
Oftast är det såhär det låter i många svenska hem idag.
Vet ni vad hemligheten är kring detta "smaka gott"?? Så tråkig som att det är en vanesak. Det man är van att stoppa i munnen sedan barnsben eller sedan en längre tid tillbaka är för oss gott.
Tråkigt nog är även falukorv, eller de flesta korvar, iaf i plocka-själv-disken riktigt dåliga alternativ till proteinkälla om man ser till innehållet.

När jag var yngre var jag en riktig godisråtta, levde mer eller mindre på snabbmakaroner, korv och köttbullar, ja som de flesta andra barnfamiljer tenderar att göra.
När jag satsade som mest på skidåkningen var det en period då jag åt minimalt med synligt socker (dvs godis,bakverk och söta såser) och fett.
Håller man upp med något en längre tid man i vanliga fall är van vid kan jag lova er att det kommer knyta sig i käkarna då man stoppar i sig vanan på nytt, och det som förr var gott kommer smaka konstigt och inte alls vara åtråvärt.
Med andra ord, det går att vänja sig av ett beroende eller en last ganska lätt, bara man vill, men sen behöver man ju inte göra ett radikalt slopande på något. Lagom är bäst.

Ikväll blir det middag i form av ugnsbakad FALUKORV.

Fylld med tomat, äpple, ketchup, senap.. ...och toppad med osttäcke och tomatkross..
 
Men guuuu så det osar gott om E-numrena i ugnen. ;)
Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0