Det tar sig..

Jag börjar känna mig stark och formen tar sig allt mer. Jag älskar ju att skapa, är det inte med penna och papper, pensel och tavla, symaskin och tyg, virknål och garn så är det med motstånd och kropp. Att se något ta Form, att kunna styra det önskade resultatet dit man vill är tillfredställande. Jag börjar känna igen mitt gamla jag, kroppsligt, även om det är en bit kvar. Men trots det är jag nu till freds både fysiskt och mentalt, jag fungerar som jag ska (till största del ;) ha ha..skämt å sido), vilket innebär att jag trivs med livet.

Det har hänt grejer även om det fick ta lite tid med en krånglande rygg och bäcken.

Magen några dagar innan dagen "D"..
 

..efter förlossningen...
 

...nu 5 månader senare.

(Magmuskeldelningen har äntligen hittat tillbaka efter graviditeten och glappet är borta.)

Att hitta tillbaka till sin kropp och form har inte varit lätt men nu kan jag känna att jag även trivs med det jag ser och speciellt hur jag känner mig.
Ryggen känns mer och mer stabil, känner att det börjar ta sig, att den svarar som jag vill, därmed går även träningen allt lättare och lättare (trots att tiden är emot mig).

Glöm inte att det mesta är motigt till en början men då man väl fått igång ångan är man i rullning och då gäller det bara att behålla farten uppe så går det lätt. Så småning om kommer utdelningen ochän mer motivation med den. Så, alla ni som har svårt att få ändan ur, bestäm er, plocka fram lite jäklar anamma och piffa till livet med lite måbrafeelings. Alla kan bara man vill.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://skrattforlangerlivet.blogg.se/

2011-02-19 @ 11:47:03
Postat av: Åsa

Du ser verkligen fantastisk ut! Du är helt klart en av mina största inspirationskällor.

Trevlig helg.

/ Åsa

2011-02-19 @ 19:27:24
URL: http://ladygasp.wordpress.com
Postat av: Jessica

Tack snälla Åsa, kul man kan inspirera! Trevlig söndag. /jessica

2011-02-20 @ 12:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0