Frånvarande

De senaste dagarna har jag varit lite off..
Det har varit lite mkt på tapeten kan man säga.
Jag har i vanlig ordning febrilt försökt hjälpa våren på traven och skottat snö i massor :) samtidigt som jag jagat en rumphasande bebis som försöker tugga i sig allt som kommer i hennes väg..
 
Dessutom sprang jag över en annons i en tidning för ett tag sedan där det stod "sök till gladiatorerna nu!".
Behöver väl kanske inte säga så mkt mer men ja, jag gjorde det. Och ja, jag har blivit utagen till att duelera mig fram till att bli en av utmanarna i Gladiatorerna 2011.


MEN, jag har ett problem.. Mina leder ömmar; knän- armbågar- fingrar- handleder :S vilket gör att jag inte kan träna som jag vill och MÅSTE om jag ens ska få vara med och slåss om en av platserna i programmet. Min Fysik är inte vad den borde insåg jag ganska snabbt då det är ett sk intagningsprov för att ens få vara med och delta i det riktiga testerna
Intagningsproverna innebär att jag måste klara göra MINST 8 chins och springa 3km på 15min...

Om ni inte minns så kan jag refresha er om att jag födde en dotter för ca 7mån sedan och inte kom igång med träningen på riktigt förrän ganska så exakt 2 månader sedan. Jag har inte gjort en chins eller dip på över 9månader, vilket innbär att jag så gott som tappat all styrka och utförande i ffa chinsen... som då självklart också skulle komma att bli avgörande för uttagningarna.. Grattis Jessica.
3km-testet är jag inte så orolig över, men hur ska jag fixa 8 chins på 4v??? Chins är svårt, tungt och tekniskt krävande. Ett moment som kräver tid och j*kligt mkt styrka i ryggen/"latsen" som förövrigt är min....jo, svaghet.
Att få tillbaka ryggen jag ägde för dryga 1,5år sedan och de 16 reps i chins jag gjorde kräver längre tid än 1månad vill jag lova..



Men, jag har inte gett upp hoppet än. Jag har exakt 1månad på mig att klara detta. Tror ni att det går?
Om jag nu kan genomföra mina pass utan att förvärra mina ledproblem vill säga...det är väl det som oroar mig mest..

Häng med mig på resan mot uttagningarna.  

Kommentarer
Postat av: Emmalill

Nä vad häftigt. Klart du klara det, du är så målinriktad så du skulle väl aldrig tillåta dig att inte klara det :)

Hade ju varit super kul om du kommer med. Jag tror på dig!



kram

2011-03-22 @ 14:39:29
URL: http://emmalill.blogspot.com
Postat av: Nica

När jag såg reklam för gladiatorerna var min första tanke "Fan vad det där skulle passa Jessica bra". Jag tror det kommer gå alldeles utmärkt, lycka till! :)



Kram!!

2011-03-22 @ 14:49:09
Postat av: Therese

Haha vad jag skrattade åt bilderna på Moa, så söt! Angående gladiatorerna, häftigt! Du är så jädra envis och skulle säkert klara det, men ta det lugnt ändå! Tråkigt om du skulle få bakslag nu när du verkar ha kommit igång på riktigt. Ta hand om dig! Tusen kramar (och snart vill jag ses!!)!

2011-03-22 @ 15:31:07
Postat av: wolfgang P

vill man så går det,det vet vi ju sen tidigare.Eller hur??

2011-03-23 @ 07:03:00
Postat av: Mysan

Om jag tror det går...? Jag VET det går, om det är någon som klarar det så är de du. Jag ser redan allt framför mig :-)



Jag kommer hjälpa dig med allt jag kan, barnvakt, mental träning och så lite portioner av "my"



Längtar efter dej!!!!

2011-03-23 @ 12:09:01
Postat av: Sandhra

Hejsan. Har inga som helst tvivel på att du med din envishet kommer klara detta och hoppas och håller tummar, tår samt klor ( sammanlagt 6 tummar och 126 klor i familjen;-)..)för att du ska fixa detta :-) glömt av receptet jag pratade om men ska försöka få iväg det imorgon :-) kram

2011-03-26 @ 20:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0