Kvalite´

Många tror att "bara jag läggerså många timmar/dagar på gymmet eller ute i springspåret kommer jag i form på nolltid."
Ibland, eller väldigt ofta är inte mer bättre.
Glöm inte att kvalite är att föredra framför kvantitet.

Många tror att jag lever på gymmet, men hur skulle jag hinna det blir min första fråga!?
Jag som många andra har också barn, och ni som har det vet att barn kräver tid, dock rolig tid. :)
Då tiden inte riktigt finns alla gånger nöjer jag mig med max 3 pass/vecka, ibland 2, och tro mig, 3 pass i veckan kan ge er de resultat ni önskar.
Då tänker ni "ok, men då är hon säkert och tränar i timmar.."
Nej nej nej, jag nöjer mig med 45min, men då jag väl påbörjar passet lägger jag all fokus på just kvaliten, har passet klart för mig innan jag kliver innanför lokalens väggar. Jag är "med" i varje rörelse, utförande och känsla.

Det gäller att veta varför ni gör det ni gör, hur det ska kännas och framförallt var ska det kännas.

Återigen, Kvalite´.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Jessica!

Hoppas att allt är bra med er och lilltjejen. Måste säga att du har en riktigt bra blogg, till och med jag blir peppad på träning. Ska ta tag i den ikväll för första gången på tre månader efter diverse sjukdommar och lathet.

Du får ta med dig Marko och Moa och komma förbi och käka middag hemma hos mig och Mikko nån kväll snart.

Kram /Matilda

2011-03-10 @ 11:16:16
URL: http://matildainemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0